تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا از دیدگاه تحلیل تکنیکال پیش بینی می کنیم که قیمت آن چنانچه بتواند از سطح مقاومت ۱۲۱۵ عبور کند تا سطح ۱۲۲۵ افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت مهم به ترتیب بر روی دو خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) تشکیل شده اند.

افزایش های متوالی قیمت اونس طلا بدلیل آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا و بستن موقعیت های فروش قبلی در این چند روز گذشته دلیلی بر این مدعا است که از نظر بررسی امواج الیوت قیمت در موج افزایشی c قرار گرفته است و سومین موج از چرخه سه موجی است که این سیکل افزایشی از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ آغاز گردیده است.

به باور ما این موج افزایشی در بیشترین قدرت خود می تواند تا سطح ۱۲۵۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد که این بستگی به شکست سطوح مقاومت ۱۲۱۵ و ۱۲۲۵ دارد.

باید توجه داشت احتمال اینکه قبل از صعود، قیمت مقداری به سوی سطح حمایت ۱۲۰۵ برگردد و دوباره از نزدیکی این سطح حمایت خریداران با تارگت ۱۲۲۵ وارد بازار شوند نیز وجود دارد که این حرکت پس از گزارش امروز آمار تولیدات ناخالص داخلی آمریکا یا پس از انتشار بیانیه امشب بانک فدرال رزرو آمریکا ممکن است رخ دهد.

در حال حاضر، آنچه بیش از هر چیزی مورد توجه بازار است، تصمیم کمیته سیاستگذاران پولی بانک فدرال (FOMC) آمریکا در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی است که نتیجه آن امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

به اعتقاد معامله گران، بانک فدرال به انتظار بازار توجه خواهد داشت و زمان افزایش نرخ بهره را به تعویق خواهد انداخت. در صورت تحقق آن نوسانات بازار بیشتر شده و در نهایت این امر به تاخیر افتادن زمان افزایش نرخ بهره از ماه ژوئن به ماه سپتامبر خواهد انجامید و اونس طلا در صورت شکست سطح مقاومت ۱۲۱۵ صعود پرقدرت و بیشتری را به سمت ۱۲۲۵ تجربه خواهد کرد.

بنابراین برای امشب این احتمال وجود دارد که تا پیش اعلام نرخ بهره جدید و بیانیه همراه کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال (FOMC) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و نیز اعلام میزان رشد اقتصادی (شاخص GDP در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵) که امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتشر خواهند شد، اونس طلا در نرخهای معاملاتی فعلی بین سطوح ۱۲۰۵ و ۱۲۱۵ باقی بماند.

قویاً پیش بینی می شود، سیاستگذاران پولی بانک فدرال آمریکا، در پایان نشست دو روزه در بیانیه همراه امشب خود به افزایش زودهنگام نرخ بهره در ماه ژوئن اشاره ی نکند و تقویت این گمانه که بانک فدرال ممکن است افزایش نرخ بهره را به تعویق بیاندازد، موجب تقویت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۲۵ گردد که این هدف در صورت شکست سطح ۱۲۱۵ تحقق خواهد یافت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا