تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۰۴۹ دلار/تن را تاچ کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به فرود قیمت به سطح ۵۹۷۹ می شود که دیروز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت مس دوباره نتوانست سطح مقاومت ۶۱۲۲ را بشکند و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از الگوی شبیه یک پهنه نا‌منظم (irregular flat) قرار دارد که این الگو از سطح ۵۸۷۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ آوریل) تشکیل شده است.

خط مقاومت رسم شده نیز این محدوده ۶۱۲۲ را تبدیل به مقاومت جدی کرده است که این خط روند همانطور که در نمودار زیر مشخص است از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) رسم شده است. به باور ما موج افزایشی c تکمیل شده است و قیمت در روزهای آتی به نرخهای پایین تر کاهش خواهد یافت.

در شکل افزایشی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۱۲۲ موجب صعود قیمت به سطح ۶۱۶۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می شود که در نمودار ۱ ساعته پایی مشخص است.

تا زمانی که قیمت جهانی مس زیر نرخ مقاومت ۶۱۲۲ است، فشار نزولی وجود دارد و شروع حرکت صعودی تنها در صورت تثبیت قیمت در بالای مقاومت ۶۱۲۲ دلار/تن ممکن خواهد بود. با این حال خط روند رسم شده به عنوان مقاومت مستحکم عمل خواهد نمود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۸۹۲ دلار/تن صعود کند که این موضوع را شکست سطح مقاومت ۱۸۶۹ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۷۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷۵۶) تشکیل شده است.

براساس نمودار پایین مقاومت بعدی قیمت بر روی خط فیبوناچی ۱۸۹۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) واقع است که اگر به هر دلیلی شکسته شود موجب افزایش قیمت به سطح ۱۹۰۶ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می گردد.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۶۹ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۸۵۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

از این رو در نمودار زیر در صورت شروع حرکت صعودی تثبیت قیمت در بالای نرخ ۱۸۶۹ می تواند راه را برای صعود تا سطح ۱۸۹۲ هموار ساخته و در ادامه قیمت به محدوده خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی در نرخ ۱۹۰۶ دلار/تن برسد که مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم