تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز بازارها در انتظار اعلام تصمیم کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال ایالات متحده (FOMC) در خصوص تعیین نرخ سود بانکی هستند که امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد.

سرمایه گذاران در انتظار یافتن نشانه ها و تایید این گمانه هستند که بانک فدرال رزرو آمریکا چه زمانی اقدام به افزایش نرخ بهره خواهد کرد. قبلا انتظار می رفت که نرخ بهره در ماه ژوئن افزایش یابد اما آمارهای ضعیف اخیر اقتصادی از آمریکا (از جمله آمارهای ضعیف مربوط به بازار اشتغال، رشد دستمزدها، مخارج مصرف کنندگان و آمارهای تولید) این انتظارات را به ماه سپتامبر یا حتی اوایل سال آینده به تعویق انداخته است.

با توجه به آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا هر چه انتظارات از زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به تعویق بیافتد باعث کاهش بیشتر ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی می شود که این مسئله امروز باعث کاهش قیمت ایندکس دلار آمریکا به پایین ترین سطح ۸ هفته گذشته شده است.

از این رو دلار آمریکا به خاطر کمرنگ تر شدن انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا همچنان تحت فشار نزولی قرار دارد و برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا افزایش قیمت به بالای سطح ۱٫۱۰۰۰ می تواند روند صعودی که از ۱٫۰۵۲۰ (پایین ترین سطح ۱۳ آوریل) آغاز شده است را هموار سازد و قیمت را به ترتیب به سوی سطوح ۱٫۱۰۵۰ و ۱٫۱۱۰۰ و پس از آن ۱٫۱۱۶۰ (سقف ابر ایچیموکوی روزانه) برساند که دیروز به این هدف قیمت اشاره کرده بودیم.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا، بازگشت حرکت صعودی و قرار گرفتن کندل ۴ ساعته یورو در بالای نرخ ۱٫۱۱۶۰ هدف ۱٫۱۲۸۱ را مشخص نموده است که این سطح ۱٫۱۲۸۱ محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از حرکت نزولی ۱٫۱۵۳۴ به ۱٫۰۴۶۲ است.

در سایر تحولات، برای قیمت نفت برنت دریای شمال در طی ۲ الی ۴ هفته آینده پیش بینی می کنیم که تغییرات سیاسی در دولت عربستان هر چند ممکن است تاثیر کاهشی در بازار نفت داشته باشد اما این تاثیرات مقطعی خواهند بود و همچنان برای قیمت نفت برنت پیش بینی می کنیم که قیمت آن بتواند تا سطح ۶۹٫۸۴ دلار/بشکه صعود کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار تغییرات هفتگی قیمت نفت برنت به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه موج بزرگتر c قرار گرفته است که این سیکل افزایشی از ۱۱۹٫۱۷ (بالاترین سطح روز ۸ فوریه ۲۰۱۳) شروع شده است.

این موج توانسته براحتی به بالای سطح مقاومت ۶۴٫۰۱ برسد و احتمال افزایش قیمت به سطح ۶۹٫۸۴ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c) بسیار زیاد است. به احتمال زیاد این موج افزایشی ۴ در حوالی این سطح مقاومت به پیک و سقف خود خواهد رسید و پس از آن باید منتظر موج نزولی ۵ باشیم.

در نگاهی دقیق تر به نمودار روزانه متوجه می شویم که قیمت در موج ۴ از سه موج تشکیل شده است که موج کنونی (c) به سوی سطح ۷۰٫۳۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) در حال حرکت است که این سطح بسیار نزدیک به سطح مقاومت ما یعنی سطح ۶۹٫۸۴ در نمودار هفتگی است و از آنجایی که امروز انتظار داریم سطح مقاومت ۶۶٫۱۱ با قدرت شکسته شود این موضوع زمینه را برای افزایش بیشتر قیمت نفت برنت دریای شمال به سطوح ۶۹٫۸۴ و ۷۰٫۳۱ هموارتر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت