تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز پس از اعلام این خبر که اقتصاد اروپا بعد از ۴ ماه به تورم منفی خود خاتمه داده است، ارزش یورو در برابر سبد ارزهای اصلی تقویت شد و این امید برای سرمایه گذاران بوجود آمد که ممکن است مشکلات اقتصادی اروپا کمرنگ شده باشد و این موضوع باعث شد که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آلمان در طی دو روز گذشته بیشترین رشد خود را از سال ۲۰۱۱ به این سو تجربه کند و به همین دلیل امروز یورو در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح ۲ ماهه گذشته صعود کرد.

معامله گران بازار ارز، یکی دیگر از دلایل شروع حرکت اصلاحی و تقویت یورو را به بسته شدن پوزیشن های فروش یورو نسبت می دهند که با کاهش اختلاف نرخ بهره اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با آلمان صورت گرفته بود. در جفت ارز یورو – دلار آمریکا سطح محوری ۱٫۱۲۰۰ مقاومت اولیه این زوج بود که امروز با قدرت شکسته شد.

ادامه حرکت صعودی یورو، هدف ۱٫۱۲۸۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۵۳۴ به ۱٫۰۴۶۳) و پس از آن سطح ۱٫۱۳۰۸ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) را نمایان می کند.

برای بازگشت حرکت نزولی، لازم است قیمت به پایین سطح ۱٫۱۱۵۷ (سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) و در ادامه به پایین سطح ۱٫۱۱۲۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۱۵۳۴ به ۱٫۰۴۶۳) بازگردد.

در بازار اونس طلا نیز معامله گران پس از انتشار بیانیه دیشب بانک مرکزی آمریکا به دنبال هر دلیلی هستند که بتوانند باز هم به فروش اونس طلا اقدام کنند و این مساله نشان می دهد با توجه به آن که شب گذشته بانک فدرال رزرو آمریکا احتمال افزایش حداقل یک پله نرخ بهره در سال جاری را منتفی نداست، تمایل کلی بازار برای امروز همچنان فروش اونس طلا را با هدف نزدیکی سطح ۱۱۷۴ دنبال می کند.

در سایر تحولات برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانگونه که در نمودار زیر دیده می شود تا زمانی که قیمت بالای سطوح حمایت ۵۷٫۸۹ و ۵۶٫۶۴ و ۵۵٫۰۹ دلار/بشکه قرار گرفته است، حرکت افزایشی قیمت همچنان وجود دارد و برای ۲ الی ۴ هفته آینده پیش بینی می کنیم که در این مسیر هدف قیمت بر روی ۶۳٫۸۹ باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۳۲٫۴۰ به  ۱۱۴٫۸۳ دیده می شود.

از این رو همانطور که در نمودار زیر مشخص است امتداد افزایش قیمت می تواند راه را برای تقویت بیشتر قیمت هموار سازد و تنها در صورت بازگشت و تثبیت قیمت در پایین سطح حمایت ۵۵٫۰۹ روند نزولی مجدداً آغاز خواهد شد. با این حال به ترتیب سطوح ۵۷٫۸۹ ، ۵۶٫۶۴ و ۵۵٫۰۹ دلار/بشکه نقش سطوح حمایت مستحکمی را برای قیمت نفت خام سبک آمریکا ایفا می کنند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام