تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و براساس بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پیش بینی می کنیم که قیمت آن در حوالی سطح مقاومت ۶۱۶۳ به سقف یا پیک قیمت خود برسد و مجدد تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از الگوی فلت (flat) می باشد که از سطح ۵۸۷۴٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۵ آوریل) ساخته شده است. طبق نمودار پایین این الگو در قالب سه موج a , b , c تشکیل شده که تقریبا از نظر طولی با هم برابر هستند.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت جهانی مس از بالا سطح مقاومت ۶۱۶۳ را با قدرت بشکند زمینه را برای صعود بیشتر قیمت به سوی سطح ۶۲۳۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) فراهم می آورد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

این در حالی است که اگر قیمت جهانی مس به پایین سطح حمایت ۶۰۹۳ (خط فیبوناچی ۷۶۴ درصدی) برسد نشانه ی از تکمیل شدن موج c تلقی می شود که می تواند منجر به کاهش قیمت جهانی مس به سطح ۶۰۴۸ گردد.

اکنون در نمودار ساعتی، همانطور که مشخص است الگوی سقف قیمت در اطراف سطح ۶۱۶۳ در حال شکل گیری است و اگر قیمت به همین صورت در پایین این سطح تثبیت شود، هدف کلاسیک قیمت برگشت تا محدوده ۶۰۹۳ و پس از آن ۶۰۴۸ خواهد بود که در نمودار زیر مشخص شده است.

از این رو سطح مقاومت ۶۱۶۳ همچنان به عنوان سطح رزیستنس مستحکم برای قیمت جهانی مس قلمداد می شود که می تواند فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش با تارگتهای ۶۰۹۳ و ۶۰۴۸ دلار/تن باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن با توجه به آنکه نتوانسته از سطح مقاومت ۱۸۹۲ دلار/تن عبور کند مقداری پایین این سطح در نوسان باشد یا اینکه به سوی سطح ۱۸۶۹ اصلاح کند که دیروز بدان اشاره کردیم.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب هر کدام بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۷۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۳ آوریل) شکل گرفته است.

به باور ما این موج افزایشی دیر یا زود به سوی سطح ۱۹۳۰ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) کاهش می یابد و برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۱۸۹۴ افزایش یابد تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۹۲ است که می تواند هدف افزایشی ۱۹۰۶ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) را نمایان سازد.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۸۶۹ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۸۵۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می شود که در نمودا رزیر مشاهده می کنید.

از این رو برای امروز بالاتر از نرخ ۱۸۹۲، انتظار صعود قیمت تا سطح ۱۹۰۶ (سطح ۱۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی) وجود دارد و پس از آن احتمال افزایش بیشتر تا سطح ۱۹۲۹ دلار/تن قابل تصوّر است که این سطح در نمودار زیر بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم