تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به نزدیکی منطقه ۱۱۹۰ اصلاح کند و پس از آن به سوی سطح ۱۱۶۵ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است که قیمت اونس طلا در موج نزولی c قرار گرفته است که این موج از پنج موج کوچکتر ساخته شده است و تا کنون سه موج اول آن تکمیل شده است و موج چهارم یعنی موج ۴ در حال برگشت به سوی سطوح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی می باشد.

انتظار داریم این موج اصلاحی ۴ در حوالی این سطح رزیستنس و مقاومت ۱۱۹۰ پایان یابد و بعد از آن باید منتظر موج نزولی پنجم یعنی موج ۵ از موج نزولی c باشیم که می تواند قیمت را تا سطح ۱۱۶۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

با نگاهی به تحولات اخیر بازار اونس طلا، می توان به روشنی تمایل سرمایه گذاران برای فروش اونس طلا را مشاهده کرد و تا زمانی که شاخصهای مهم اقتصادی آمریکا در روندی مثبت باقی بمانند، انتظار برای سقوط اونس طلا چندان بعید نخواهد بود و ما بعد از تکمیل شدن موج ۴ برای اونس طلا سطوح ۱۱۷۲ و ۱۱۶۵ را در موج نزولی ۵ پیش بینی می کنیم.

اعلام افزایش اخیر در شاخصهای اقتصادی آمریکا، این گمانه را تقویت می کند که ممکن است بانک مرکزی آمریکا زودتر از حد انتظارات بازار اقدام به افزایش نرخ بهره نماید و از این رو، هر خبر و رویدادی که در راستای این سناریو باشد، به کاهش اونس طلا خواهد انجامید.

این هفته آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در روز جمعه پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد و محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود و برای امروز باید توجه داشت که سطوح مقاومتی بر روی نرخهای ۱۱۹۰ و ۱۱۹۲ و پس از آن ۱۱۹۷ وجود دارند که می تواند مانع ادامه حرکت اصلاحی گردد و این سطوح فرصتهایی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با هدفهای ۱۱۷۲ و ۱۱۶۵ فراهم خواهد کرد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا میزان سفارشات کارخانه ای آمریکا ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و باید دید آیا پس از خبرهای مثبت هفته گذشته اخبار امروز می تواند کمکی به ایندکس دلار آمریکا بکند که در صورت تحقق آن باید انتظار ضربتی دیگر بر اونس طلا را داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا