تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۶۴۵۵ دلار/تن را بشکند و تا سطح ۶۵۹۴ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی قدرتمند c تایید کرده است.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته زیر به وضوح مشخص است که این سومین موج از الگوی سه موجی است که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تشکیل شده است.

به اعتقاد ما قیمت جهانی مس در این موج توانایی افزایش به سطح ۶۸۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را دارد. نزدیک ترین سطح مقاومت قیمت بر روی نرخ ۶۴۵۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که موقتا مانع از افزایش قیمت به سوی سطح ۶۵۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شده است.

به اعتقاد ما این موج c از نوسانات افزایشی زیادی برخوردار است که نمونه ی این حرکت صعودی را روز ۲۹ آوریل از سطح ۶۰۵۵٫۵۰ دیدیم و به باور ما این موج براحتی می تواند از سطح مقاومت ۶۴۵۵ عبور کند.

لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت جهانی مس محدود به سطح حمایت ۶۳۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که این سطح در نمودار زیر مشخص شده است.

از این رو به اعتقاد ما تا زمانیکه خریداران بیشتر هستند، احتمال صعود قیمت به بالای سطح ۶۴۵۵ وجود دارد و اگر به جمله معروف “روند دوست شما است” توجه کنیم، همچنان باید در انتظار ادامه حرکت صعودی در کوتاه مدت باشیم و از این رو، معامله گران در نرخهای بالای ۶۴۵۵ وارد پوزیشن های خرید مس خواهند شد و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت تا سطح ۶۵۹۴ دلار/تن صعود خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۲ الی ۴ هفته آینده سطح مقاومت ۱۸۸۸ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۱۹۳۲ صعود کند که این موضوع را امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت) به ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در چارت پایین این روند در قالب پنج موج شکل گرفته است که نشاندهنده تکمیل شدن این موج نزولی از سطح ۲۱۱۹٫۵۰ می باشد و با توجه به آنکه قیمت توانسته از مقاومت ۱۸۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) عبور کند احتمال برگشت قیمت به روند افزایشی به سوی سطح مقاومت ۱۸۸۸ وجود دارد و چشم انداز نزولی سه ماهه با هدفهای ۱۶۸۷ و ۱۵۵۴ که در اواخر ماه مارس ارائه شده بود دیگر مورد توجه بازار نیست.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت این فلز در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که این سیکل افزایشی از امواج الیوت از سطح ۱۷۴۵ آغاز شده است.

هر چند پیش بینی در طی ۲ الی ۴ هفته آینده افزایش قیمت به سطح ۱۹۷۶ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) کمی اغراق آمیز است اما با توجه به آنکه احتمال شکست سطح مقاومت ۱۸۸۸ بسیار زیاد است، هدف اولیه ۱۹۳۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) واقع بینانه به نظر می رسد که این حرکت را پتانسیل قوی افزایش قیمت تایید کرده است.

در نمودار بعدی بررسی و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی هدف موج c را سطح ۱۹۲۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) نشان می دهد که این هدف بسیار نزدیک به سطح ۱۹۳۲ می باشد.

در حرکت نزولی نیز تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۳۳ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۸۰۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

بنابراین برای چشم انداز ۱ ماهه آینده همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت قیمت آلومینیم آلیاژی به نفع خریداران است و هدف افزایشی به ترتیب سطوح ۱۸۸۸ و ۱۹۳۲ دلار/تن پیش بینی می شود که در نمودارهای زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم