تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که در هفته جاری قیمت آن به سطح ۹۶٫۶۳۳ افزایش یابد زیرا به نظر می رسد که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) تکمیل شده است.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که حرکت اصلاحی در قالب موج iv یعنی موج چهار از چرخه پنج موجی صورت گرفته که این چرخه از سطح ۷۹٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ جولای ۲۰۱۴) شکل گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۸۴٫۴۷۲ (پایین ترین سطح روز ۱۵ اکتبر ۲۰۱۴) به ۱۰۰٫۳۹ نشان می دهد که این موج در حوالی سطح حمایت ۹۴٫۳۰۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) به پایان رسیده است و موج افزایشی v شروع شده است که می تواند در این موج هدف اولیه ۹۶٫۶۳۳ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) را نمایان سازد.

از این به بعد می بایست در انتظار افزایش قیمت ایندکس دلار آمریکا در موج v باشیم تا در این صورت بتوان گفت حرکت اصلاحی قیمت تکمیل شده و روند صعودی دوباره آغاز شده است.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا نیز ترجیح می دهیم که امروز حداقل نیمی از سود حاصل از حرکت نزولی را در نقطه نزدیکی حمایت ۱٫۱۱۲۵  (کف ابر ایچیموکوی ساعتی) و ۱٫۱۱۲۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) خارج کنیم زیرا برای امروز برخی از سفارشات خرید در نزدیکی این سطوح قرار دارند. کف ابر ایچیموکوی روزانه در این جفت ارز نیز در نزدیکی سطح ۱٫۱۰۷۰ تشکیل شده است که حمایت مهمی محسوب می شود.

امروز برای یورو در مقابل دلار آمریکا سفارشهای فروش نیز در نزدیکی سطوح ۱٫۱۲۲۵ ، ۱٫۱۲۳۰ ، ۱٫۱۲۵۰ ، ۱٫۱۲۸۵ و ۱٫۱۳۰۰ قرار  دارند که می توان انتظار افزایش فشارهای نزولی بر یورو را تصوّر نمود.

لازم به ذکر است که سطوح حمایت اصلی یورو در مقابل دلار آمریکا در سطوح ۱٫۱۱۱۵ ، ۱٫۱۱۰۵ و پس از آن منطقه ۱٫۱۰۷۵ و ۱٫۱۰۶۵ (کف ابر ایچیموکوی روزانه و پایین ترین سطح روز ۳۰ آوریل) قرار دارند و اگر این سطوح با قدرت شکسته شوند زمینه را برای کاهش قیمت به سوی سطوح ۱٫۰۹۷۵ ، ۱٫۰۹۶۰ فراهم می آورند.

در سایر تحولات ارزش پوند نیز در مقابل دلار آمریکا در حال کاهش است که در واقع یکی از دلایل اصلی سقوط پوند در این چند روز اخیر، نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی انگلیس در روز ۷ مه است که باعث نگرانی ها از معلق ماندن پارلمان انگلیس تا مشخص شدن نتایج نهایی انتحابات شده است.

به باور ما در جفت ارز پوند – دلار آمریکا سقوط قیمت از سطح ۱٫۵۴۹۸ و تثبیت قیمت در زیر نرخهای حمایت ۱٫۵۱۷۴ و ۱٫۵۱۶۶ (خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۱۰۰ روزه گذشته) پس از آن ۱٫۵۱۴۲ ر(خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۴۵۶۷ به ۱٫۵۴۹۸ ) راه را برای فرود تا نرخ های ۱٫۵۰۳۳ و ۱٫۴۹۲۳ (سطوح فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) هموار خواهد ساخت.

برای هفته جاری بسته شدن قیمت پایین سطوح حمایت مهم ۱٫۴۹۹۸ و ۱٫۴۹۹۵ (کف ابر ایچیموکوی روزانه و خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) فرصتهای فروش بهتری برای زوج ارز پوند – دلار آمریکا ایجاد خواهد کرد. سطوح مقاومت فعلی این جفت ارز در محدوده نرخهای ۱٫۵۲۷۸ و ۱٫۵۴۹۸ قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا