تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت نتوانسته خود را بالای سطح مقاومت ۱۱۹۱ تثبیت کند و به همین خاطر ممکن است قیمت مقداری به سوی منطقه حمایت ۱۱۸۳ و ۱۱۷۸ اصلاح کند.

این سطح مقاومت در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۲۲۴٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) به ۱۱۷۰٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) تشکیل شده است.

مقاومت دیگری ۱۱۹۰ در نزدیکی این سطح قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج c قرار گرفته است که این موج نزولی از سطح ۱۲۱۵ (بالاترین سطح روز ۲۸ آوریل) آغاز شده است.

به اعتقاد ما احتمال یک حرکت اصلاحی به سوی منطقه حمایت ۱۱۸۳ و ۱۱۷۸ (به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی) آغاز شده است و در حرکت صعودی تنها به شرط آنکه قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۱۹۱ با قدرت عبور کند زمینه را برای افزایش قیمت به سطح ۱۲۰۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) هموار می سازد.

با توجه به نمودار زیر می بینید که اونس طلا بعد از برخورد با منطقه مقاومت ۱۱۹۰ و ۱۱۹۱ واکنش نشان داده و شروع به ریزش کرده اما در محل حمایت مشخص شده ۱۱۸۲ و ۱۱۷۸ متوقف شده و برای ورود فروشندگان لازم است که قیمت به زیر سطح ۱۱۷۸ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) برسد. در حرکت صعودی نیز خریداران تنها از بالای مقاومت ۱۱۹۲ با تارگت ۱۲۰۳ وارد بازار خواهند شد.

از آنجاییکه اکنون بازار در انتظار اعلام گزارش آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه است، به نظر می رسد نوسانات فعلی چندان تاثیری بر وضعیت قیمت نداشته باشد و همانطور که اشاره کردیم حرکت صعودی روز گذشته قیمت قادر به عبور از مقاومت ۱۱۹۱ نشد و از این رو می توان فهمید، پوزیشن های خرید آنقدر نبود که حرکت صعودی اونس طلا را پایدار نگاه دارد.

امروز به غیر از شاخص کسری تراز تجاری آمریکا و موسسه مدیریت عرضه بخش خدمات ISM آمریکا، اخبار مربوط به آمار اشتغال در ایالات متحده در روز جمعه مهمترین اخبار این هفته در آمریکا هستند و چنانکه می دانیم، بانک فدرال رزرو آمریکا با دقت بسیار زیاد به این آمار توجه خواهد کرد. بنابراین این آمار هنوز هم اصلی ترین شاخص اقتصادی آمریکا و در نهایت تعیین کننده زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا است که می تواند سرنوشت اونس طلا را تعیین کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا