تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در نزدیکی سطح ۶۳۴۲ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و مجدد در مسیر افزایشی به سوی سطح مقاومت ۶۴۵۵ حرکت کند و روند صعودی قیمت جهانی مس با اطمینان بیشتری صورت خواهد گرفت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارد که این چرخه از امواج الیوت از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تشکیل شده است.

به باور ما این موج صعودی پتاسیل افزایش قیمت به سطح ۶۸۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را دارد. احتمال حرکت اصلاحی عمیق همانند حرکتی که از سطح ۶۲۹۴٫۵۰ رخ داد بعید به نظر می رسد و از آنجایی که معمولا موج c از قدرت و افزایش زیادی برخوردار است باید منتظر تقویت بیشتر قیمت جهانی مس باشیم.

در چارت پایین معامله گران در کوتاه مدت ترجیح می دهند در روند افزایشی در موج c حرکت کنند و در واقع، تصمیم نهایی برای تعیین جهت حرکت افزایشی قیمت جهانی مس بستگی به تثبیت آن در بالای سطح حمایت ۶۳۴۲ دارد.

بدین ترتیب برای امروز نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۴۵۵ زمینه را برای صعود به سوی سطح ۶۵۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد و این در حالی است که اگر سطح حمایت ۶۳۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۶۲۹۴٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۶ مارس) می گردد.

بنابراین برای امروز سطح حمایت قیمت بر روی نرخ ۶۴۳۲ قرار گرفته و از نزدیکی این سطح احتمال ورود خریداران به پوزیشن خرید با هدف ۶۴۵۵ دلار/تن وجود دارد که در چارت زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۸۹۲ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را تشکیل سقف قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۹۳۰ تایید کرده است.

در چارت پایین این سطح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارند که این موج از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) تشکیل شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این موج در قالب پنج موج شکل گرفته که نشاندهنده تکمیل شدن این موج است و در چارت پایین نیز همچنین واگرایی کاهشی در اندیکاتور MACD دیده می شود که خود همین سیگنال فروش صادر کرده است. لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۹۱۸ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) خواهد بود.

الگوی واگرایی کاهشی که در بالا هم اشاره شد، بیانگر آن است که تب و تاب معامله برای خرید به پایان رسیده و تثبیت قیمت پایین سطح مقاومت ۱۹۳۰ منجر به استمرار حرکت کاهشی به سوی سطح ۱۸۹۲ خواهد شد و تا آن زمان می توان به ادامه حرکت نزولی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با تعیین حد استاپ بالای سطح مقاومت ۱۹۳۰ دلار/تن پرداخت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم