تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا چنانکه قبلا اشاره کردیم در انتظار بودیم تا از محدوده سقف ابر اندیکاتور ایچیموکو قیمت اصلاح کند و به نزدیکی سطوح مقاومت برگردد که سرانجام امروز این اتقاق افتاد و پس از آنکه قیمت نتوانست به زیر سطوح حمایت ۱٫۱۰۶۰ و ۱٫۱۰۵۰ برسد دوباره به نرخهای بالای سطح ۱٫۱۱۶۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته گذشته) اصلاح کرد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت یورو در مقابل دلار آمریکا تا حدود سطح ۱٫۱۰۷۰ پایین آمد و طبق انتظار کمی برای رد شدن از این سطح با مشکل مواجه گردید و سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی یورو در اطراف سطح حمایت ۱٫۱۰۶۹ قرار دارد که امروز دقیقا پس از برخورد به این سقف ابر ایچیموکو تغییر جهت داد و مجدد تقویت شد.

در حال حاضر برای امروز بر این باوریم که حرکت نزولی برای تثبیت قیمت در پایین منطقه حمایت ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۵۰ با دشواریهای روبرو خواهد بود و امروز برای کسانیکه با شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۱۱۲۰ اقدام به گرفتن پوزیشن فروش نکردند، حرکت اصلاحی بعدی فرصتی برای ورود مجدد ایجاد خواهد کرد.

امیدواریم حرکت اصلاحی دیگری به نرخهای نزدیکی ۱٫۱۲۰۰ صورت گیرد تا بار دیگر اقدام به پوزیشن فروش نماییم زیرا سطوح ۱٫۱۲۰۰ ، ۱٫۱۲۱۰ ، ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۵۰ مانعی برای ادامه حرکت صعودی یورو خواهند بود و سفارشات فروش بزرگ نیز در نزدیکی سطوح ۱٫۱۲۶۵ ، ۱٫۱۲۷۰ و ۱٫۱۳۰۰ با حد تارگت ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۶۵ و ۱٫۱۰۵۰ قرار دارند.

در جفت ارز یورو – ین ژاپن نیز ترجیح می دهیم در محدوده نرخهای نزدیکی ۱۳۳٫۱۰ ، ۱۳۳٫۰۵ و ۱۳۳٫۰۰ نسبت به پوزیشن خرید اقدام کنیم و در انتظار بازگشت مجدد به منطقه فروش ۱۳۴٫۲۰ ، ۱۳۴٫۴۰ ، ۱۳۴٫۷۵ ، ۱۳۴٫۸۰ ، ۱۳۵۰۰ ، ۱۳۵٫۱۰ ، ۱۳۵٫۲۰ و ۱۳۵٫۳۰ باشیم.

در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز عاملی که موجب تحریک بیشتر خریداران گردیده اینکه قبلاً نیز قیمت به نرخ ۱۲۰٫۰۰ رسیده بود و با توجه به افزایش بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا به ۲٫۲۰ خریداران زیادی آماده ورود به پوزیشن های خرید شده اند و این نشان دهنده آن است که خریداران در حال حرکت برای استمرار حرکت صعودی هستند.

از این رو از این نقطه ۱۲۰٫۰۰ به بعد یعنی سطوح ۱۱۹٫۸۵ ، ۱۱۹٫۸۰ ، ۱۱۹٫۶۰ ، ۱۱۹٫۵۰ و حتی سطوح ۱۱۹٫۴۰ و ۱۱۹٫۳۰ با حد استاپ پایین سطح ۱۱۹٫۰۰، بهترین استراتژی ورود به پوزیشن خرید در نرخهای پایین برای رسیدن مجدد به نرخ ۱۲۰٫۵۰ در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو