تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت در پایین سطح مقاومت ۶۴۵۴ دلار/تن در نوسان باشد یا اینکه مقداری به سوی سطح ۶۳۴۲ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی و قدرت قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۴۵۴ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تشکیل شده است و به باور ما این موج می تواند قیمت را تا سطح ۶۸۱۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برساند.

هر چند قیمت در برخورد به سطح مقاومت ۶۴۵۴ اصلاح کرده است اما این حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۶۳۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است و در حرکت صعودی نیز چنانچه قیمت به بالای سطح ۶۴۵۴ برسد زمینه را برای صعود قیمت به سوی سطح ۶۵۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود باید باور داشته باشیم که این حرکت اصلاحی قیمت جهانی مس بخشی از روند صعودی اصلی است که می تواند قیمت را تا نرخهای بالاتر یعنی به ترتیب سطوح ۶۵۹۴ ، ۶۶۸۹ و پس از آن سطح ۶۸۱۹ دلار/تن هدایت کند که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

با توجه به اینکه چشم انداز ماهیانه قیمت جهانی مس نیز صعودی است می توان اقدام به گرفتن یک پوزیشن خرید میان مدت نمود و در انتظار صعود تا محدوده سطوح ۷۱۹۲ و ۷۳۷۷ بود و هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی در طول این مدت محدود به سطح حمایت ۶۲۲۹ دلار/تن خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن با سطح مقاومت ۱۹۷۶ دلار/تن مواجه شود و پایین این سطح در نوسان باشد یا مقداری به سوی سطح حمایت ۱۹۳۲ اصلاح کند تا پس از آن دوباره با افزایش روبرو شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که سطح مقاومت قیمت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) تشکیل شده است.

این سطح مقاومت توسط مقاومت دیگری در نرخ ۱۹۶۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c) این منطقه را تبدیل به رزیستنس مستحکمی نموده است که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۱۶۷۱٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۳ فوریه ۲۰۱۴) شکل گرفته است.

در حرکت صعودی نفوذ قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۹۷۶ باعث صعود قیمت به سطح ۲۰۲۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) و پس از آن ۲۰۸۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

بنابراین انتظار می رود حرکت افزایشی موقتا در سطح مقاومت ۱۹۷۶ متوقف شود و مقداری قیمت به سطح ۱۹۳۲ اصلاح کند و پس از آن می بایست برای ورود به پوزیشن های خرید در نرخهای پایین با تارگتهای ۲۰۳۱ ، ۲۰۸۷ ، ۲۱۱۹ ، ۲۱۳۲ و ۲۱۹۳ دلار/تن اقدام کرد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم