تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا حرکت افزایشی همچنان ادامه دارد و امروز قیمت با شکستن سطح ۱٫۱۲۸۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۱۵۳۴ به ۱٫۰۴۵۷) و خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه (۱٫۱۲۵۹) با قدرت به نرخهای بالای سطح ۱٫۱۳۰۰ رسید و در صورتیکه کندل امروز بالای این خط بسته شود احتمال شکل گیری مجدد حرکت صعودی به سوی سطوح ۱٫۱۵۱۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از سقوط ماه دسامبر تا مارس یعنی از ۱٫۲۵۷۰ به ۱٫۰۴۵۷) و پس از آن سطح ۱٫۱۵۳۴ وجود دارد.

با توجه به افزایش میزان بازدهی اوراق قرضه ده ساله آلمان در سال جاری، کاهش اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه آن با آمریکا و انتشار خبری مبنی بر اینکه یونان توانسته ۲۰۰ میلیون یورو از سرسید بدهی روز چهارشنبه خود را به صندوق بین المللی پول پرداخت کند، انتظار می رود در جفت ارز یورو – دلار آمریکا فرصتهایی برای خرید در سطوح بالای خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه شکل گیرد و از این رو خریداران در نرخهای بالا از جمله سطح ۱٫۱۲۵۹ وارد شده و در انتظار صعود به نرخهای بالاتر یعنی سطوح ۱٫۱۳۷۰ ، ۱٫۱۳۹۰ و ۱٫۱۴۰۰ خواهند بود.

در حال حاضر بازدهی اوراق قرضه ده ساله آلمان به ۰٫۵۸% افزایش یافته که از رقم ۰٫۰۵% ماه گذشته رشد قابل توجهی نشان می دهد، این در حالی است که قبلا با توجه به تاثیرات خرید میلیاردها یورو اوراق قرضه توسط بانک مرکزی اروپا بسیاری انتظار داشتند که نرخ بازدهی اوراق قرضه آلمان منفی شود و این رشد بازدهی اوراق قرضه آلمان تمایل خریداران یورو را برای ورود به بازار بیش از پیش افزون کرده است.

در سایر تحولات، برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در طی ۲ الی ۴ هفته آینده به منطقه ۷۱۹۲ و ۷۳۷۷ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

افزایش اخیر قیمت از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) نشاندهنده تکمیل شدن چرخه سه موجی است که این چرخه از سطح ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۵ فوریه ۲۰۱۱) شروع شده است.

سیگنال قانع کننده این است که موج نزولی C در قالب پنج موج کوچک تر تشکیل شده است و برگشت قیمت از سطح حمایت ۵۶۳۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۲۸۲۵ – پایین ترین سطح سال ۲۰۰۸ و مماس با کف تونل نزولی) خود شروع حرکت افزایشی قیمت را تایید کرده است.

براساس این سناریو که موج افزایشی کنونی خلاف روند کاهشی از سطح ۱۰۱۹۰ می باشد این موج می تواند قیمت را تا سطح ۷۳۷۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) هدایت کند.

از منظر تحلیل تکنیکال حتی اگر هم قیمت در موج افزایشی D یعنی چهارمین موج از موج نزولی قبلی قرار گیرد این موج از قدرت خوبی برای افزایش قیمت به سوی سطح ۷۳۷۷ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به سقف تونل نزولی می باشد. بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۱۰۱۹۰ به ۵۳۳۹٫۵۰ هدف قیمت را در حدود سطح ۷۱۹۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد.

در نمودار بعدی مشخص است که قیمت مس با سطح مقاومت ۶۴۸۴ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) مواجه است و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک افزایش قیمت به سطح ۷۱۹۲ مشروط به شکست این سطح مقاومت ۶۴۸۴ خواهد بود.

در واقع با بررسی دقیق تر از موج افزایشی کنونی احتمال افزایش قیمت حداقل تا سطح ۶۸۲۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c) وجود دارد و بنابراین می توان نتیجه گرفت که سطح مقاومت ۶۴۸۴ شکسته خواهد شد. لازم به ذکر است که هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۶۲۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس