تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۱۸۰ کاهش یابد که این حرکت را ناتوانی قیمت در شکست مقاومت ۱۱۹۸ و کاهش قیمت به پایین سطح ۱۱۹۲ تایید کرده است. در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی از سطح ۱۲۱۵ (بالاترین سطح روز ۲۸ آوریل) به ۱۱۷۰٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) تشکیل شده است.

عدم توانایی قیمت اونس طلا در شکست این مانع نشان می دهد که افزایش اخیر قیمت از سطح ۱۱۷۰٫۲۰ صرفا یک حرکت اصلاحی جزئی در جهت خلاف روند اصلی بوده است. از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت نیز کاهش قیمت از سطح ۱۱۹۹٫۶۰ (بالاترین سطح روز ۵ مه) حداقل در سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c در حال کاهش قیمت به سوی سطح ۱۱۸۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است.

در حرکت افزایشی نیز شکست سطح مقامت ۱۱۹۲ تنها موجب افزایش جزئی قیمت به سطح ۱۱۹۸ می شود. این سطح ۱۱۹۸ بسیار مستحکم بوده و نه تنها مقاومت مهم قیمت است بلکه در آستانه آن سطح روانی ۱۲۰۰ قرار دارد.

از این رو با توجه به اینکه قیمت هم اکنون در پایین سطح ۱۱۹۲ قرار دارد، انتظار داریم حرکت کاهشی کماکان ادامه یابد و در صورت شکسته شدن سطح ۱۱۸۰ هدف بعدی، ریزش قیمت تا نرخ ۱۱۷۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) خواهد بود.

دیروز برغم آمار ضعیف اشتغال بخش خصوصی آمریکا که کمترین رشد از ماه ژانویه ۲۰۱۴ به این سو را تجربه کرد اما حرکت صعودی اونس طلا در شکست سطح مقاومت ۱۱۹۸ ناکام ماند و قیمت قادر به عبور از این سطح مقاومت نشد و این نشانه ها از شروع حرکت نزولی قیمت خبر می دهند.

در واقع پس از سخنان خانم یلن، ریس بانک مرکزی آمریکا که در آن احتمال افزایش شدید نرخ بازدهی اوراق قرضه را مطرح کرد، قیمت سریعا به پایین سطح ۱۱۹۲ بازگشت و این رشد بازدهی اوراق قرضه اروپا و آمریکا باعث شده که نگرانی ها از تورم منفی کاهش یابد و همین امر تقاضا برای خرید اونس طلا به عنوان دارایی مطمئن را کاهش داده است.

ممکن است امروز با انتشار آمارهای تعداد مدعیان بیکاری هفته در آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران – که انتظار می رود از رقم قبلی ۲۶۲۰۰۰ به ۲۷۷۰۰۰ تغییر کند – در صورتیکه امروز بازار عددی پایین تر از پیش بینی (۲۷۷۰۰۰) را ببیند انتظار داریم قیمت جهانی اونس طلا با کاهش مواجه شود زیرا اونس طلا به اعلام آمارهای اشتغال آمریکا بسیار حساس است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا