تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

یورو همچنان یکی از ارزهایی است که طی این هفته نوسانات صعودی قابل توجهی در برابر سایر ارزهای اصلی داشته است. زوج ارز یورو – پوند به بالای خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۰٫۷۵۹۲ به ۰٫۷۰۱۵ یعنی سطح ۰٫۷۴۵۶ رسیده است.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا نیز امروز انتظار می رود قیمت تا نزدیکی سطح ۱٫۱۴۰۰ صعود کند و پس از آن با کاهش قیمت مواجه شود زیرا برخی از سفارشات فروش به ترتیب در نزدیکی نرخهای ۱٫۱۴۰۰ ، ۱٫۱۴۳۰ و ۱٫۱۴۳۵ قرار دارند و سفارشات فروش جفت ارز یورو – پوند نیز به ترتیب در نزدیکی سطوح ۰٫۷۴۸۵ و ۰٫۸۵۰۰ (استاپ فروش) و سفارشات خرید به ترتیب در نزدیکی سطوح ۰٫۷۴۰۰ ، ۰٫۷۳۷۰ و ۰٫۷۳۶۵ دیده می شوند.

از آنجایی که نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آلمان امروز از سطح ۰٫۷۹۶% (بالاترین سطح ۵٫۵ ماهه گذشته) به سطح ۰٫۵۹۸ % کاهش یافته این مسئله منجر به کاهش ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا از نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۱۴۰۰ خواهد شد و این در حالی است که نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا ۲٫۲۲% است.

در جفت ارز پوند – دلار آمریکا نیز عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخهای ۱٫۵۲۵۰ و ۱٫۵۳۰۰ احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم کرده اما در حال حاضر، قیمت بدلیل انتظار بازار برای نتایج انتخابات پارلمانی انگلیس در روندی خنثی بین سطوح ۱٫۵۱۵۰ و ۱٫۵۲۵۰ قرار گرفته است و سطح مقاومت ۱٫۵۳۰۰ مانع از ادامه بیشتر حرکت افزایشی است.

در جفت ارز دلار آمریکا – ین ژاپن در صورت توانایی قیمت برای تثبیت بالای سطح حمایت ۱۱۹٫۰۰ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید در محدوده ۱۱۹٫۱۰ و ۱۱۹٫۰۰ بوجود خواهد آمد و سفارشات فروش نیز به ترتیب در سطوح ۱۲۰٫۰۰ ، ۱۲۰٫۱۰ ، ۱۲۰٫۳۰ ، ۱۲۰٫۳۵ ، ۱۲۰٫۵۰ ، ۱۲۰٫۸۰ ، ۱۲۰٫۸۵ و ۱۲۱٫۰۰ قرار دارند.

فردا گزارش میزان اشتغال در بخش غیر کشاورزی در ایالات متحده آمریکا (NFP) اعلام خواهد شد و مطابق همیشه، اولین جمعه هر ماه میلادی، نرخ بیکاری و تعداد اشتغال ایجاد شده (جز در بخش کشاورزی) برای ماه قبل اعلام می شود و از آنجاییکه این امر رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی ایالات متحده داشته، همواره یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بازار ارز بشمار می رود.

اما گزارش فردا که برای ماه آوریل اعلام می شود، به این دلیل از حساسیت خاصی برخوردار است که بانک مرکزی آمریکا هر گونه تصمیم در خصوص افزایش نرخ بهره را به شرایط و آمار اقتصادی آتی معطوف داشته است و تردیدی نیست که افزایش اشتغال آمریکا مبیّن رشد اقتصادی است.

از آنجاییکه پیش بینی می شود فردا آمار اشتغال آمریکا در ماه آوریل حدود ۲۲۴۰۰۰ اعلام شد، در صورت اعلام بالای این میزان، می توان در اولین واکنش، رشد اقتصادی آمریکا و تقویت ایندکس دلار آمریکا را نتیجه گرفت و همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت ایندکس دلار آمریکا با حمایتهای مهمی به ترتیب در نزدیکی سطوح ۹۴٫۳۰ و ۹۳٫۷۷ مواجه است.

باید به خاطر داشت که هم اکنون قیمت در موج iv قرار دارد و از آنجاییکه امواج الیوت تغییر پذیر هستند، احتمالا ما به پایان این موج نزدیک می شویم تا پس از آن موج v شروع شود و از این رو تا زمانیکه قیمت ایندکس دلار آمریکا خود را بالای سطح حمایت ۹۴٫۳۰ و ۹۳٫۷۷ تثبیت کرده است، می بایست در انتظار رسیدن قیمت به سطوح بالا یعنی سطوح ۹۶٫۶۳ و ۹۸٫۰۶ باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار