تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم که قیمت تا قبل از خبر امروز در روندی خنثی و آرام حرکت کند. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم امروز مهمترین خبر بازار، اعلام آمارهای اشتغال ماهانه در ایالات متحده (NFP) ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران می باشد. انتظار می رود تا پیش از اعلام این خبر، بازار در روندی خنثی به حرکت خود ادامه دهد.

فعالان بازار به دقّت اخبار امروز را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی بانک فدرال رزرو آمریکا را پیش بینی کنند. انتظار می رود تعداد اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه آوریل ۲۲۴۰۰۰ و نرخ بیکاری ۵٫۴% اعلام شود تا نتیجه خبر مشخص شود.

آمار NFP ایالات متحده در این دوره احتمالاً این ماه با نوسانات قابل توجه همراه باشد زیرا پیش بینی های مختلفی در مورد آن وجود دارد و بازار به خوبی می داند که این آمار، بر سیاستهای آتی بانک فدرال رزرو آمریکا (خصوصاً درباره افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن) تاثیر خواهد داشت.

اعلام بهتر از حد انتظار این آمارها به عنوان مثال بالای ۲۳۰۰۰۰ تاثیر زیادی بر حرکت کاهشی اونس طلا به سوی سطح ۱۱۷۰ و ۱۱۶۵ خواهد داشت اما برعکس آن، اگر شاهد کاهش آمارهای اشتغال به پایین ۲۰۰۰۰۰ باشیم، می توان به انتظار افزایش قیمت به بالای سطح ۱۲۰۰ باشیم. در آمار دیگر برای نرخ بیکاری پیش بینی ۵٫۴% و برای آمار میانگین درآمدهای نقدی پیش بینی ۰٫۲%+ می شود که این اخبار نیز از اهمیت خاص خود برخوردار هستند.

از این رو، پس از خبر امروز می توان با کاهش قیمت به پایین نرخ ۱۱۷۸ اقدام به فروش و در بالای سطح مقاومت ۱۱۹۸ و ۱۲۰۰ اقدام به خرید نمود و اگر قیمت از محدوده این روند خنثی بین ۱۱۸۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و ۱۱۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خارج شود، سیگنال قوی صادر خواهد کرد.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی همانطور که در نمودار زیر می بینیم قیمت همچنان متمایل به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۱۷۰٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) است که این سناریوی نزولی را شکست سطح ۱۱۷۸ تایید خواهد کرد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت اونس طلا در موج نزولی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه موج بزرگتر (c) است که از سطح ۱۲۱۵ (بالاترین سطح روز ۲۸ آوریل) شروع شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی هدف موج نزولی (c) را در سطح ۱۱۶۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نشان می دهد و همچنین در بررسی فیبوناچی از کاهش ۱۲۱۵ به ۱۱۷۰٫۲۰ مشخص است که حرکت اصلاحی از سطح ۱۱۷۰٫۲۰ در اطراف سطح مقاومت ۱۱۹۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) به پایان رسیده است.

این تحولات تکنیکی نشان می دهد که موج نزولی (c) حالت زیگزاگی شکل (zigzag) به خود گرفته است و تا زمانیکه به پایین سطح ۱۱۶۵ نرسد این الگو تکمیل نخواهد شد. با این حال بهتر است تا انتشار گزارش امروز اشتغال آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران منتظر ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا