تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز عمده توجه بازار به آمارهای بخش اشتغال آمریکا است و برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در نزدیکی منطقه ۶۳۴۲ و ۶۲۹۴٫۵۰ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و دوباره به مسیر افزایشی خود ادامه دهد. به رغم این حرکت اصلاحی، به نظر می رسد، روند حرکت قیمت کماکان صعودی بماند و خریداران در نرخهای پایین اقدام به خرید کنند.

در نمودار زیر دیده می شود که این منطقه حمایت به ترتیب بر روی بالاترین سطح روز ۲۶ مارس و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) شکل گرفته است.

به باور ما این موج افزایشی c توان افزایش قیمت به سوی سطح ۶۸۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را دارد با این حال سطح مقاومت ۶۴۵۵ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) مانع از ادامه چنین حرکتی شده است.

در حرکت صعودی نیز نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۶۴۵۵ زمینه را برای تقویت قیمت به سوی سطح ۶۵۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) فراهم می آورد. برای کسانیکه حرکت اول را از دست دادند، بازگشت قیمت به نزدیکی سطوح حمایت ۶۳۴۲ و ۶۲۹۴٫۵۰ فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید است.

با این حال برای امروز در صورتیکه قیمت جهانی مس در بالای سطح مقاومت ۶۴۵۵ تثبیت شود، به ورود پوزیشن خرید می توان اعتماد بیشتری کرد و اگر امروز شاهد شکسته شدن این سطح مقاومت و پس از آن تثبیت قیمت در بالای این نرخ باشیم، اهداف ۶۵۹۴ و ۶۶۸۹ دلار/تن را در پیش رو خواهیم داشت که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۹۳۲ دلار/تن افزایش یابد زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) به پایان رسیده است.

این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۱۷۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۳ آوریل) به ۱۹۷۷ تایید کرده است که نشان می دهد این حرکت اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۱۸۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خاتمه یافته است.

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که حرکت اصلاحی قیمت در موج ۴ یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی شکل گرفته است که این چرخه از سطح ۱۷۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۳ آوریل) آغاز گردیده است و انتظار داریم که پس از آن موج ۵ شروع شود و قیمت را به سوی نرخهای بالا هدایت کند.

اولین هدف قیمت در این موج افزایشی را می توان در سطح ۱۹۳۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۲۱۱۹٫۵۰ – بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴ به ۱۷۴۵ – پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) در نظر گرفت.

از این رو، می توان گفت که در نزدیکی سطح حمایت ۱۸۷۳ عمدتاً کفه تراز به نفع خریداران است و از این رو، فرصتی برای خرید در نرخهای پایین بوجود آمده و احتمال صعود مجدد قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۹۳۲ و پس از آن سطح ۱۹۷۶ دلار/تن وجود دارد که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم