تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

تغییر چندانی در وضعیت این زوج دیده نمی شود و حرکت رو به جلو در بالای سطح ۱٫۳۳۰۰ همچنان ادامه دارد. روند اصلی حرکت همچنان صعودی است و کماکان قیمت با سطح ۱٫۳۳۱۰ و ۱٫۳۳۰۰ الی ۱٫۳۲۸۰ که کف حرکت نزولی است روبرو است.

به باور ما اکنون قیمت به سطوح مناسبی نزدیک می شود که بار دیگر حرکت صعودی جدیدی را به سوی ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۰۰ آغاز کند و از این جهت، می توان برای امروز در سطوح نزدیک به ۱٫۳۳۱۰ و ۱٫۳۳۰۰ الی ۱٫۳۲۸۰ اقدام به گرفتن پوزیشن های خرید با هدف نزدیکی ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۰۰ کرد زیرا سفارشات خرید همچنان بر روی این منطقه یعنی ۱٫۳۳۱۰ و ۱٫۳۳۰۰ تا ۱٫۳۲۸۰ چیده شده اند.

باید توجه داشت که در نمودار روزانه، قیمت فعلا در اطراف خط بولینگر باند ۳۰ روزه در نوسان است که مثل چاقوی دو لبه می باشد و این بدان معناست که احتمال حرکت به هر جهتی وجود دارد و باید خیلی احتیاط کرد و به خاطر همین است که پیشنهاد می کنیم در نزدیکی منطقه ۱٫۳۳۸۰ نسبت به تسویه خرید اقدام صورت گیرد. از این رو می بایست استاپهای خرید را در پایین سطح ۱٫۳۲۵۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار داد.

مخصوصا اینکه در این هفته آهسته آهسته به جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه نزدیک می شویم و اگر قیمت بتواند در بالای سطح ۱٫۳۴۰۰ تثبیت شود، انتظار صعود قیمت تا منطقه ۱٫۳۴۵۰ و ۱٫۳۴۸۲ ( فیب ۷۶٫۴ درصدی ) وجود خواهد داشت در غیر این صورت می بایست منتظر کاهش قیمت از اطراف منطقه مقاومت ۱٫۳۳۸۰ و ۱٫۳۴۰۰ باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

به نظر می رسد معامله گران در انتظار رسیدن قیمت به منطقه ۹۵٫۲۰ و ۹۵٫۳۰ هستند تا وارد عمل شوند و حد سود خود را دز نزدیکی ۹۴٫۱۰ تا ۹۴٫۰۰ گذاشته اند. حتی در منطقه ۹۵٫۴۰ و ۹۵٫۵۰ نیز سفارشات فزوش چیده شده است. روند کوتاه مدت و میان مدت قیمت همچنان نزولی است و سقوط قیمت به زیر سطح ۹۴٫۰۰ احتمال فرود تا سطوح ۹۳٫۷۷ و ۹۳٫۵۰ را بوجود خواهد آورد. تثبیت قیمت در زیر منطقه ۹۵٫۵۰ نیز دلیلی برای این مدعا است.

برای شروع مجدد حرکت صعودی نیز قیمت می بایست در بالای نرخ ۹۶٫۰۰ تثبیت شود که این سناریو فعلا مد نظر ما نیست بنابراین برای امروز میزان سفارشهای فروش در بالای ۹۵٫۲۰ وجود دارد و احتمالا قیمت ها فعلا بین ۹۵٫۵۰ و ۹۴٫۰۰ می ماند، چون میزان سفارشهای فروش بالای ۹۵٫۲۰ زیاد می شوند.

در زوج ارز EurJpy نیز منطقه سقف که سفارشات فروش چیده شده اند در محدوده نزدیکی ۱۲۶٫۸۵ الی ۱۲۷٫۰۰ و کف قیمت فعلا در منطقه ۱۲۵٫۲۰ تا ۱۲۵٫۰۰ وجود دارد.

اکنون همانطور که در نمودار زیر مشخص است در کوتاه مدت، هدف رسیدن به نرخ ۱۲۴٫۷۴ است که بر روی سطح حمایت فیبوناچی (۶۱٫۸ درصدی ) است و تا زمانیکه قیمت در زیر منطقه ۱۲۷٫۰۰ است، احتمال تشکیل حرکت نزولی به سوی منطقه ۱۲۵٫۲۰ و ۱۲۵٫۰۰ وجود دارد.

در زوج ارز GbpJpy نیز برای معاملات امروز از نحوه چینش سفارشات خرید و فروش نیز مشخص است که اکثر سفارشات فروش در منطقه ۱۵۰٫۰۰ الی ۱۵۰٫۴۰ با حد سود در محدوده ۱۴۸٫۰۰ الی ۱۴۷٫۵۰ در نظر گرفته شده اند. 

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو –  ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

حرکت صعودی این زوج ارز با ورود خریداران در بالای سطح ۱٫۵۷۰۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) آغاز شده است و در حال حاضر، قیمت در محدوده ی بالای این خط روند میانگین متحرک ۲۰۰ روزه قرار دارد.

امروز در این زوج ارز شکسته شدن قیمت در بالای نرخ ۱٫۵۷۵۰ برای ادامه حرکت صعودی لازم است. سطح حمایت مستحکمی بر روی نرخ ۱٫۵۶۹۰ و سپس ۱٫۵۶۵۰ تشکیل شده است و از این رو برای شروع مجدد حرکت صعودی، قیمت می بایست در بالای سطح ۱٫۵۷۵۰ تثبیت شود تا بتواند به نرخ ۱٫۵۷۸۹ افزایش یابد

اکنون استاپهای خرید را پایین سطح ۱٫۵۶۰۰ ( زیر خط فیب ۵۰ درصدی بر روی نرخ ۱٫۵۶۰۶ ) قرار می دهیم و بار دیگر تمرکز را به صعود قیمت پوند تا سطوح ۱٫۵۷۵۰ و ۱٫۵۷۸۹ ( فیب ۶۱٫۸ درصدی) معطوف خواهیم کرد.

شاید بتوان گفت مهمترین رویداد خبری این هفته که بر روی تمام ارزهای مقابل دلار  مخصوصا زوج ارز پوند- دلار تاثیر زیادی خواهد داشت اعلام تصمیمات کمیته سیاستگذاری پولی ایالات متحده (FOMC) در روز چهارشنبه است و بازار از این جهت به آن علاقمند است که ممکن است اطلاعاتی در خصوص توقف محرک اقتصادی و پایان بخشیدن به سیاستهای انبساطی منتشر شود.

از این رو می بایست در انتظار انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا بود. با در نظر گرفتن چنین وضعیتی، می توان انتظار داشت که پس از نشست  FOMC، شاهد نوسانات قابل توجهی در این زوج ارز باشیم. فعلا براساس آنچه که در بالا گفته شد با توجه به تثبیت قیمت بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه راه برای صعود پوند به سوی منطقه ۱٫۵۷۵۰ و ۱٫۵۷۸۹ وجود دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند