تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

مهمترین خبر امروز اعلام گزارش NFP آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران است که انتظار می رود، تعداد فرصتهای شغلی ایجاد شده در ماه آوریل به رقمی مابین ۲۲۴۰۰۰ تا ۲۲۸۰۰۰ شغل برسد و نرخ بیکاری نیز با کاهش از رقم ۵٫۵%به ۵٫۴% تغییر کند. برای میانگین درآمدهای نقدی نیز پیش بینی می شود به میزان ۰٫۲%+ رشد داشته باشد. رویداد خبری امروز می تواند نقش مهم و محرّکی برای نوسانات در بازار ایفا کند.

اعلام این آمار از آن جهت اهمیت دارد که می تواند وضعیت زمان افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را تا حد زیادی تعیین کند و چنانچه بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در ماه ژوئن و تقویت ایندکس دلار آمریکا را ایجاد نماید.

اما اعلام کمتر از حد انتظار آمارهای اشتغال ایالات متحده (NFP)، این گمانه را در بازار تقویت خواهد کرد که بانک مرکزی آمریکا دیرتر از زمان پیش بینی شده، به اجرای سیاستهای انقباضی و افزایش نرخ بهره اقدام خواهد نمود که این مسئله منجر به کاهش ایندکس دلار آمریکا می شود.

در قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا سطوح حمایت امروز بر روی نرخهای ۱٫۱۱۸۰ ، ۱٫۱۱۷۵ ، ۱٫۱۱۵۰ ، ۱٫۱۱۱۵ ، ۱٫۱۱۱۰ و ۱٫۱۱۰۰ است که می تواند فرصت مناسبی برای ورود خریداران باشد. در محدوده سطوح ۱٫۱۲۷۵ ، ۱٫۱۲۸۰ ،۱٫۱۳۰۰ ، ۱٫۱۳۴۰ و ۱٫۱۳۵۰ نیز فرصتهای فروش مناسبی دیده می شود که می تواند حرکت صعودی را متوقف کند.

در سایر تحولات تا قبل از انتشار این خبر قیمت جهانی اونس طلا مابین سطوح ۱۱۸۰ و ۱۱۹۸ به روندی خنثی ادامه می دهد و در این شرایط باید منتظر ماند تا قیمت از وضعیت حرکت خنثی خارج شود و جهت خاصی را در پیش بگیرد.

در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت ها به سقف خود نزدیک شده اند و باز هم کنترل اصلی حرکت قیمت دست فروشندگان خواهد بود. در نمودار قیمت نفت خام سبک آمریکا قیمت قبل از رسیدن به سطح مقاومت اصلی ۶۳٫۸۹ و در نمودار نفت برنت دریای شمال قیمت قبل از رسیدن به سطح مقاومت ۷۳٫۴۵ فروشندگان تجمّع کرده اند و سطوح مقاومت فوق را پایدار نگاه داشته اند.

در قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم چنانچه قیمت در زیر سطح ۵۶٫۰۷ (پایین ترین سطح هفته گذشته) بسته شود چشم انداز قیمت را کاهشی خواهد کرد و قیمت را پایین سطح ۵۷٫۳۰ (خط میانگین متحرک ۲۰ روزه) تثبیت خواهد کرد که سیگنال فروش قوی در میان مدت و بلند مدت صادر خواهد کرد.

در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۲٫۵۸ و ۶۳٫۸۹ زمینه را برای افزایش قیمت به سوی سطح ۶۷٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱۰۷٫۷۳ به ۴۲٫۰۳) فراهم می آورد. با این حال همچنان در انتظار فروش نفت خام سبک آمریکا در سطوح بالا هستیم و با توجه به  عدم توانایی قیمت در عبور از سطوح ۶۲٫۵۸ و ۶۳٫۸۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۱۴٫۸۳ به ۳۲٫۴۰) هدف رسیدن به نرخهای پایین ۵۷٫۳۰ و ۵۶٫۰۷ و پس از آن سطح ۵۱٫۸۵ دلار/بشکه است که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت