تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای مشخص شدن حرکت اونس طلا، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۱۸۰ و ۱۱۹۸ است شکسته شود. چشم انداز کوتاه مدت اونس طلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح حمایت ۱۱۸۰ و سطح مقاومت ۱۱۹۸ شکسته نشده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه خنثی مابین نرخهای ۲۳٫۶ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۲۱۵ (بالاترین سطح روز ۲۸ آوریل) به ۱۱۷۰٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) تشکیل شده است.

در حرکت افزایشی چنانچه قیمت به زیر سطح ۱۱۷۸ برسد نشاندهنده شکست کامل سطح حمایت ۱۱۸۰ است و می تواند منجر به فرود قیمت تا سطح ۱۱۷۰ شود و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۲۰۰ شکسته شود تایید کننده شکست مقاومت ۱۱۹۸ است که می تواند باعث افزایش قیمت به سطح ۱۲۱۵ شود.

جدای از رفتار روز جمعه در واکنش به خبر اشتغال آمریکا نباید فراموش کرد که اونس طلا همچنان تحت فشار قرار دارد و نیروهایی که آنرا به پایین سوق می دهند قوی تر می باشند و سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱۱۹۳ تشکیل شده است. عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخهای ۱۱۹۳ و ۱۱۹۸ احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم کرده است.

امروز همچنین مشخص شد که موجودی کل ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) در روز جمعه بیشترین کاهش در سال جاری را نشان داده و از این رو می بایست حرکت کاهشی قیمت را با دقت تحت نظر داشت زیرا ممکن است حرکت اصلاحی در موج c در نرخ ۱۱۹۳ یا نزدیکی سطح ۱۱۹۸ متوقف شده و حرکت نزولی برای فرود قیمت به هدفهای پایین ۱۱۷۰ آغاز گردد.

امروز اخبار چندانی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود تا محرّک اونس طلا باشد و انتظار می رود بازار در روند خنثی به حرکت خود ادامه دهد مگر آنکه از پایین سطح ۱۱۸۰ یا از بالا سطح مقاومت ۱۱۹۸ با قدرت شکسته شوند و جهت قیمت مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا