تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۳۴۲ دلار/تن را بشکند و به سوی سطح حمایت بعدی ۶۲۲۹ کاهش یابد و این حرکت را تثبیت طولانی مدت قیمت پایین سطح مقاومت ۶۴۵۵ تایید کرده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این دو سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از خط فیبوناچی پروجکشن از موج افزایشی c قرار دارند که این سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تشکیل شده است.

هر چقدر قیمت مس پایین مقاومت ۶۴۵۵ بماند احتمال شکسته شدن سطح حمایت ۶۳۴۲ بسیار زیاد خواهد بود و این در حالی است که در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵۰۰ تاییدی در جهت شکسته شدن مقاومت ۶۴۵۵ است که می تواند هدف ۶۵۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) مشخص سازد.

در نمودار زیر، روند کلی قیمت جهانی مس در تایم فریم ۱ ساعته قابل مشاهده است و سطح ۶۴۵۵ به عنوان حکم مقاومت جدی عمل کرده است و برخورد با آن می تواند به عنوان پول بک تلقی شود و زمینه کاهش قیمت به سطح حمایت ۶۳۴۲ را فراهم سازد.

با توجه به سطح مقاومت قوی ۶۴۵۵ نمی توان انتظار داشت که قیمت در مرحله اول از این سطح عبور کند، لذا شرایط برای نوسان گیری فروش کوتاه مدت مس با هدف ۶۳۴۲ و ۶۲۲۹ دلار/تن فراهم آمده است که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۹۳۲ دلار/تن افزایش یابد و این حرکت را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۸۷۳ تایید کرده است.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۷۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۳ آوریل) به ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است و الگوی چکش معکوس قیمت که در نمودار روزانه در روز ۸ مه ساخته شده است بیانگر اتمام حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۹۷۷ می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۲۱۱۹٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۲۹ اوت ۲۰۱۴) به ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) نشان می دهد که قیمت هدف ۱۹۳۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نشانه گرفته است، امری که در صورت تحقق شاید بتواند به انجام حرکت افزایشی مس برای بازگشت به محدوده های قیمت ۱۹۳۲ کمک کند.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۷۳ منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۱۸۱۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

اگر امروز حرکت در مسیر صعودی شکل گیرد، انتظار صعود قیمت تا سطح ۱۹۳۲ وجود دارد و در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی بعید نخواهد بود.

بنابراین چنانچه به هر دلیلی قیمت بالای سطح حمایت ۱۸۷۳ تثبیت شود و سطح ۱۸۸۸ به سمت بالا با قدرت بشکند، مخصوصا اگر این شکست با حجم خرید بالا صورت گیرد، احتمال افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی تا محدوده ۱۹۳۲ و حتی بیشتر ۱۹۷۶ دلار/تن را خواهیم داشت که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم