تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت تا کنون قادر به تثبیت در بالای سطح مقاومت روزانه ۱٫۱۱۸۶ نشده است و پس از نگرانی های جدید از مذاکرات یونان با اروپا، حرکت نزولی شدت بیشتری یافت و تثبیت قیمت پایین این سطح می تواند زمینه را برای سقوط تا سطوح ۱٫۱۱۱۵ ، ۱٫۱۱۱۰ ، ۱٫۱۱۰۰۰ ، ۱٫۱۰۸۰ ، ۱٫۱۰۷۰ و در نهایت ۱٫۱۰۵۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۰۵۲۰ به ۱٫۱۳۹۲) هموار کند.

باید توجه داشت که سطح مقاومتی یورو بر روی سطوح ۱٫۱۲۰۰ ، ۱٫۱۲۴۰ ، ۱٫۱۲۵۰ ، ۱٫۱۲۷۵ ، ۱٫۱۲۸۰ و ۱٫۱۳۰۰ وجود دارند که در هر کدام از سطوح فوق سفارشات فروش چیده شده اند و می توانند مانع ادامه حرکت صعودی گردند. برخی از سفارشات خرید امروز نیز به ترتیب در سطوح ۱٫۱۱۱۵ ، ۱٫۱۱۱۰ ، ۱٫۱۱۰۰ ، ۱٫۱۰۸۰ ، ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۵۰ قرار دارند.

در هفته های اخیر مذاکرات و توافقات متعددی برای حصول به یک نتیجه در خصوص بدهی های دولت یونان با مقامات اروپا صورت گرفته بود و اکنون گفته می شود که فردا یونان باید ۷۵۰ میلیون یورو به صندوق بین المللی پول بپردازد و این احتمال وجود دارد که به دلیل دریافت نکردن کمک های جدید نقدینگی کافی در اختیار نداشته باشد و به خاطر همین موضوع امروز یورو تحت فشارهای نزولی قرار گرفته است.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز اکنون سطوح ۱۱۹٫۶۰ ، ۱۱۹٫۵۰ ، ۱۱۹٫۲۵ ، ۱۱۹٫۲۰ ، ۱۱۹٫۱۰ و ۱۱۹٫۰۰  فرصت مناسبی برای خرید ایجاد کرده است و از این رو، می تواند در سطوح پایین اقدام به خرید و در سطوح بالا یعنی سطوح ۱۲۰٫۱۵ ، ۱۲۰٫۲۰ ، ۱۲۰٫۳۰ ، ۱۲۰٫۵۰ ، ۱۲۰٫۸۰ ، ۱۲۰٫۸۵ و ۱۲۱٫۰۰ اقدام به فروش کرد.

در جفت ارز پوند – دلار آمریکا نیز بدنبال پیروزی حزب محافظه کار انگلیس در انتخابات پارلمانی حرکت افزایشی پوند کماکان در بالاترین سطوح ۲ ماهه اخیر پایدار باقی مانده است و از این رو امروز انتظار داریم که قیمت در محدوده ۱٫۵۴۰۰ و ۱٫۵۳۸۰ حمایت مستحکمی را برای خرید ایجاد کند و اهداف بعدی برای حرکت صعودی به ترتیب نرخهای ۱٫۵۵۳۰ ، ۱٫۵۵۴۰ و پس از  آن سطوح ۱٫۵۵۵۰ و ۱٫۵۵۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۷۱۹۳ به ۱٫۴۵۶۶) و ۱٫۵۶۰۰ سپس ۱٫۵۷۸۵ (بالاترین سطح ماه دسامبر) خواهد بود.

در حال حاضر در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز برای امروز با کاهش قیمت به نرخهای پایین در سطوح ۱۳۳٫۵۰ ، ۱۳۳٫۴۰ ، ۱۳۳٫۱۰ و ۱۳۳٫۰۰ فرصتهایی برای خرید و با صعود قیمت به نزدیکی نرخهای ۱۳۴٫۴۵ ، ۱۳۴٫۵۰ ، ۱۳۴٫۹۰ و ۱۳۵٫۰۰ زمینه برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو