تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همچنان قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۱۸۰ و ۱۱۹۸ قرار گرفته است اما تمایل بازار بیشتر کاهش قیمت به سوی سطح ۱۱۷۰ را نشان می دهد.

در نمودار زیر مشخص است که این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۲۱۵ (بالاترین سطح روز ۲۸ آوریل) به ۱۱۷۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) تشکیل شده است.

قیمت اونس طلا دیروز سطح ۱۱۸۰ را سوراخ کرد که همین موضوع می تواند زمینه را برای کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۱۷۰ فراهم آورد که شکست ۱۱۷۸ این حرکت کاهشی را بیشتر تایید خواهد کرد.

در واقع این روند نزولی اونس طلا به باور ما محدود به سطح ۱۱۷۰ نخواهد بود و پیش بینی می کنیم در صورتیکه قیمت به سطح ۱۱۷۰ کاهش یابد این حرکت می تواند برای روزهای آتی نشانه ی در جهت استمرار روند نزولی به سوی سطح ۱۱۴۲ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) باشد که این حرکت کاهشی همانطور که در نمودار پایین دیده می شود از سطح ۱۲۲۴ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) شروع شده است.

از این رو تا زمانی که قیمت در پایین سطوح مقاومت ۱۱۹۳ و ۱۱۹۸ قرار دارد، روند کاهشی با قدرت امتداد دارد و شکسته شدن سطح حمایت ۱۱۷۸ (پایین ترین نرخ روز گذشته)، راه را برای سقوط تا ۱۱۷۰ و پس از آن در روزهای آتی به سطح ۱۱۴۲ هموار خواهد نمود.

در تقویم اقتصادی امروز بازار، اخبار چندانی را نشان نمی دهد و فردا تنها خبر مورد توجه بازار، انتشار خرده فروشی آمریکا (پیش بینی ۰٫۳%+)است و چنانچه بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود راه برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۱۷۸ هموار خواهد شد. در صورت حصول به آن، هدف بعدی در نرخ ۱۱۷۰ نمایان خواهد  شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا