تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۳۴۲ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۶۲۲۹ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که مس در موج c قرار گرفته که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تشکیل شده است.

هر چند قیمت در این موج می تواند تا حدود سطح ۶۸۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دست یابد اما هنوز قیمت نتوانسته بالای مقاومت ۶۴۵۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تثبیت شود و این ناتوانی قیمت خود منجر به برگشت و اصلاح قیمت شده است که انتظار داریم در این موج حداقل تا سطح ۶۲۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) کاهش یابد.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۴۵۴ موجب صعود قیمت به سطح ۶۵۹۴ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی مشخص گردیده است.

از این رو سطح ۶۴۵۴ به عنوان مقاومت مستحکم امروز عمل خواهد کرد و تا زمانیکه قیمت در زیر این سطح قرار دارد احتمال شروع حرکت کاهشی به ترتیب به سطوح ۶۳۴۲ و ۶۲۲۹ وجود دارد .

همانطور که در بالا گفته شد تنها در صورت بازگشت قیمت به بالای نرخ ۶۴۵۴ و تثبیت قیمت در بالای آن محدوده، احتمال شروع روند صعودی به سطح ۶۵۹۴ وجود دارد که این سناریو فعلا تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۶۴۵۴ دلار/تن است مورد توجه ما نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات  لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی با توجه به بررسی سطوح فیبوناچی پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۸۴۸ دلار/تن کاهش یابد که این هدف در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

از نظر بررسی امواج الیوت این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی از بررسی افزایش ۱۷۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۳ آوریل) به ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته است و نشان می دهد که سطح حمایت قیمت بر روی ۱۸۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود که موقتا مانع از ریزش قیمت شده است و همین امر دوباره به اصلاح جزئی قیمت انجامیده است.

این ناتوانی قیمت در استمرار حرکت اصلاحی به معنای آن است که حرکت نزولی به سوی سطح ۱۸۴۸ ادامه خواهد یافت. در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۸۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) سیگنال افزایش به سطح ۱۹۲۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد.

در نمودار پایین نیز مشخص است تمایلات نزولی در حالی شکل می گیرد که قیمت در سطح پایین ۱۸۹۸ قرار گرفته است و با توجه به آنکه قیمت کماکان در پایین سطح مقاومت تثبیت شده است، انتظار می رود برای امروز نشانه هایی از شروع حرکت نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی بر خلاف جهت صعود تا نرخ ۱۹۷۷ (بالاترین نرخ روز ۶ مه) به سوی سطح ۱۸۴۸ دلار/تن دیده شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم