تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا در کوتاه مدت حرکت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۱۲۶۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) و ۱٫۱۲۱۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) باقی خواهد ماند که در نمودار اول مشخص است و اگر روند نزولی یورو طی هفته جاری ادامه یابد و کندل روزانه پایین سطوح ۱٫۱۲۱۹ و ۱٫۱۲۱۱ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) و ۱٫۱۱۹۷ (نقطه پیوت) بسته شود احتمال کاهش قیمت به سوی سطح ۱٫۱۰۵۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۰۵۲۱ به ۱٫۱۳۹۲) وجود دارد.

بالاتر از سطح ۱٫۱۲۶۴، سطوح مقاومت امروز یورو به ترتیب در نزدیکی نرخهای ۱٫۱۲۷۵ ، ۱٫۱۲۸۰ و ۱٫۱۳۰۰ قرار دارند که فرصتهای مناسبی را برای فروشندگان فراهم خواهد کرد. از این رو در حال حاضر قیمت در روندی خنثی قرار گرفته اما با توجه به شروع حرکت اصلاحی سطح مقاومت کلیدی ۱٫۱۲۹۰ (بالاترین سطح روز ۸ مه) و ۱٫۱۳۰۰ بسیار حائز اهمیت است.

فرصتهای خرید روزانه یورو بر روی سطوح ۱٫۱۱۳۰ ، ۱٫۱۱۱۵ ، ۱٫۱۱۱۰ ، ۱٫۱۱۰۰ ، ۱٫۱۰۸۰ بوجود آمده است اما سطوح اصلی ورود خریداران نرخ ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۵۰ است و ناتوانی استحکام این سطح، می تواند در میان مدت منجر به سقوط بیشتر تا نرخ ۱٫۰۹۵۶ و پس از آن سطح ۱٫۰۸۵۳ گردد.

در سایر تحولات و در نمودار دوم روند حرکت پوند در مقابل دلار آمریکا فعلاً کاملاً صعودی است و قیمت در بالای سطح میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته یعنی سطح ۱٫۵۶۲۴ قرار دارد که نشان می دهد در کوتاه و میان مدت، روند حرکت صعودی است و امروز اعلام بهتر از حد انتظار آمار تولیدات صنعتی و کارخانه ای انگلیس، می تواند محرّک پوند برای ادامه حرکت صعودی به سوی سطح ۱٫۵۸۸۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۷۱۹ به ۱٫۴۵۶۷) باشد.

فردا گزارش تورم بانک مرکزی انگلیس (BoE) می تواند چشم انداز روشن تری را در خصوص رشد اقتصادی و تورم مشخص نماید و برای اطمینان بیشتر و تعیین چشم انداز آتی نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس می بایست به گزارش تورم فردا توجه نمود که تاثیر زیادی بر روی پوند خواهد داشت.

به باور ما محرّک اصلی نوسانات پوند در روزهای آینده، علاوه بر نتیجه انتخابات پارلمانی انگلیس، عوامل تکنیکال است و با توجه به شکسته شدن سطوح مقاومت ۱٫۵۵۷۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۷۱۹۲ به ۱٫۴۵۶۷) و ۱٫۵۶۲۴ انتظار می رود حرکت صعودی ادامه یابد و برای امروز اکثر سفارشات خرید پوند در نزدیکی خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته چیده شده است و آخرین باری که خط مقاومت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در نمودار پوند شکسته شد به ماه اوت سال ۲۰۱۴ برمی گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه جفت ارز پوند – دلار آمریکا

 پوند