تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

قیمت جهانی اونس طلا همچنان در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم. در این مسیر، سطح ۱۱۹۸ مقاومت اصلی و در حرکت نزولی، سطح حمایت ۱۱۸۰ قرار دارد و شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت را مشخص کند.

برای امروز در صورتیکه از بالا سطح مقاومت ۱۲۰۰ شکسته شود فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن خرید با تارگت ۱۲۱۵ ایجاد خواهد شد و در صورتیکه از پایین سطح ۱۱۷۸ شکسته شود موجب ایجاد پوزیشن فروش و کاهش قیمت به سطح ۱۱۷۰ می شود و از این رو قیمت کماکان مابین نرخهای ۱۱۸۰ و ۱۱۹۸ در روندی خنثی محبوس مانده است.

همانطور که دیروز گفتیم این محدوده خنثی بین خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۲۱۵ (بالاترین سطح روز ۲۸ آوریل) و ۱۱۷۰٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) تشکیل شده است.

امروز در بازار آمریکا، میزان خرده فروشی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد که جزء شاخصهای مهم تلقی می شود و قدرت اثر گذاری قابل توجهی بر بازار اونس طلا را دارد. انتظار می رود آمار خرده فروشی با افزایش به ۰٫۳% و شاخص خالص خرده فروشی (به استثنای اتومبیل) با افزایش به میزان ۰٫۴% برسد.

بالا بودن این شاخص به معنی سلامت اقتصاد مصرف کنندگان است و با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا بر پایه مصرف کننده است، این خبر از اهمیت بالایی بر خوردار است و احتمالا چاشنی خوبی برای حرکت اونس طلا خواهد بود.

در حال حاضر یک هفته است که اونس طلا در نوار باریکی حرکت می کند و بالاترین حد قیمت در یک هفته اخیر ۱۲۰۰ بوده است و پایینترین حد آن ۱۱۷۸، به عبارتی در یک هفته اخیر تنها ۲۲ دلار نوسان داشته ایم و در شرایطی که گاهی اوقات اونس طلا تنها در یک روز به این اندازه حرکت می کند، یک هفته زمان بسیار زیادی برای این محدوده محسوب می شود و امروز دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم.

در حال حاضر اونس طلا در منطقه ای مابین نرخهای ۱۱۷۸ و ۱۲۰۰ در حال نوسان است و پس از خبر امروز به احتمال زیاد یکی از این دو خط شکسته خواهند شد. اونس نقره نیز نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برد و خبر امروز تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا