تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

برای امروز سیگنال قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن اندکی مبهم و نامشخص است زیرا همانطور که در نمودار زیر مشخص است دوباره قیمت به سطح مقاومت ۶۴۵۵ دلار/تن نزدیک شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) صورت گرفته است.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس خریداران برای بازگرداندن قیمت به سطح بالا ۶۴۵۵ کار سختی را در پیش دارند و اگرچه قیمت در این موج می تواند به سوی سطح ۶۸۲۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برسد اما این هدف تنها زمانی تایید خواهد شد که قیمت بتواند سطح مقاومت ۶۴۵۵ را با قدرت بشکند.

افزایش قیمت از پایین ترین سطح روز ۱۲ مه صرفا به عنوان بخشی از حرکت خنثی مابین نرخهای ۶۳۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۶۴۵۵ است و این بدان معناست که سطح ۶۳۴۲ مجدد لمس خواهد شد و اگر این سطح نیز شکسته شود موجب کاهش قیمت به سطح ۶۲۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

از این رو برای امروز تثبیت قیمت در بالای این سطح مقاومت ۶۴۵۵ می تواند منجر به صعود بیشتر تا نرخهای ۶۵۹۴ و ۶۶۸۹ و پس از آن سطح ۶۸۲۰ گردد. بنابراین در نمودار پایین می بینیم که سطح ۶۴۵۵ برای چندین بار مورد حمله قرار گرفته اما مس قادر به عبور از آن نشده است و اگر این سطح با قدرت شکسته شود طبق نمودار پایین سیگنال خرید به ترتیب به سوی سطوح ۶۵۹۴ و ۶۶۸۹ و ۶۸۲۰ دلار/تن صادر خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی همانطور که در نمودار زیر مشخص است پیش بینی می کنیم که قیمت در اطراف سطح ۱۸۷۳ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و برای امروز بین سطوح ۱۸۷۳ و ۱۸۹۸ قرار گیرد.

اگر از بالا سطح مقاومت ۱۸۹۷ شکسته شود باعث تقویت قیمت می شود امری که در صورت تحقق شاید بتواند به انجام حرکت اصلاحی افزایشی برای بازگشت به محدوده های بالای قیمت ۱۹۲۷ کمک کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این منطقه خنثی مابین خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۷۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۳ آوریل) به ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

براساس نمودار پایین اگر از بالا سطح مقاومت ۱۸۹۸ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید به ۱۹۲۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) و اگر از پایین سطح حمایت ۱۸۷۳ شکسته شود سیگنال فروش به سطح ۱۸۴۸ صادر خواهد کرد.

هر چند تمایل بازار بیشتر کاهش قیمت به سوی سطح ۱۸۷۳ را نشان می دهد اما با این حال همچنان در روند خنثی قرار داریم و می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم و تا زمانیکه یکی از این سطوح شکسته نشود، می توان در سطوح بالا یعنی نزدیکی مقاومت ۱۸۹۷ اقدام به فروش و در نرخهای پایین یعنی نزدیکی سطح حمایت ۱۸۷۳ وارد پوزیشن خرید شد و از این روند خنثی استفاده کرد.

این در حالی است که اگر حرکت صعودی قیمت آلومینیم آلیاژی بتواند بار دیگر حرکت صعودی خود را از سر بگیرد و از سطح مقاومت ۱۸۹۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) عبور کند، احتمال تشکیل روند افزایشی به سوی سطح ۱۹۲۷ دلار/تن بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم