تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز بیشتر توجهات به شاخص خرده فروشی آمریکا که ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود معطوف شده است و با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا اقتصادی وابسته به مصرف کننده است ، این شاخص همواره از اهمیت خاصی بر خوردار بوده و تاثیر بالایی نیز بر بازار گذاشته است. در هر حال بازار انتظار دارد تا عدد این ماه از ماه پیش کمتر اعلام شود و به نوعی انتظار می رود از رقم قبلی ۰٫۹% به ۰٫۳% تغییر یابد.

در زوج ارز یورو – دلار قیمت مابین نرخهای ۱٫۱۲۰۰ و ۱٫۱۳۹۰ در روندی خنثی است. سطح حمایت کوتاه مدت بر روی نرخ ۱٫۱۲۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۱۱۷۰ ، ۱٫۱۱۶۵ و سپس ۱٫۱۱۵۰ قرار دارد که برای امروز سفارشات خرید به ترتیب در همین سطوح چیده شده اند. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت اولیه نرخ ۱٫۱۲۹۰ ، ۱٫۱۲۹۵ و ۱٫۱۳۰۰ سپس ۱٫۱۳۱۰ ، ۱٫۱۳۲۰ و ۱٫۱۳۲۵ قرار گرفته اند و اگر از بالا سطح مقاومت ۱٫۱۳۲۵ با قدرت شکسته شود سیگنال خرید به سوی سطوح ۱٫۱۳۹۰ و ۱٫۱۴۰۰ و در میان مدت حتی ۱٫۱۵۳۲ صادر خواهد کرد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز خبر امروز شاخص خرده فروشی آمریکا می توان به نوسانات مختلف قیمت بیانجامد با این حال در نظر داشته باشید که برای امروز سفارشات فروش نیز به ترتیب در منطقه ۱۲۰٫۳۰ ، ۱۲۰٫۳۵ ، ۱۲۰٫۵۰ ، ۱۲۰٫۸۰ ، ۱۲۰٫۸۵ و ۱۲۱٫۰۰ تشکیل شده اند و اگر از پایین سطح حمایت ۱۱۹٫۰۰ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش به ۱۱۸٫۴۸ (پایین ترین سطح روز ۳۰ آوریل) صادر می کند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز سقوط قیمت به نرخهای ۱۳۴٫۱۰ و ۱۳۴٫۰۰ فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران در نرخهای پایین ایجاد خواهد کرد و سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۳۵٫۳۰ ، ۱۳۵٫۵۰ و سپس ۱۳۵٫۹۰ و ۱۳۶٫۰۰ هستند که فرصتی برای ورود فروشندگان است.

در زوج ارز دلار آمریکا – فرانک سویس نیز برای امروز براساس دستورات روزانه ما بر این باوریم که نرخهای پایین یعنی نزدیکی نقاط ۰٫۹۳۲۰ ، ۰٫۹۳۵۰ ، ۰٫۹۳۶۵ ، ۰٫۹۳۷۰ و ۰٫۹۴۰۰ فرصتی برای فروش خواهند بود و اگر از پایین سطوح حمایت اصلی ۰٫۹۲۰۰ و ۰٫۹۱۹۰ با قدرت شکسته شوند موجب کاهش به ترتیب به سوی سطوح ۰٫۹۱۸۰ و ۰٫۹۱۴۰ خواهد شد.

در شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) همانطور که در نمودار زیر مشخص است به باور ما بار دیگر فروشندگان وارد شده و قیمت به سوی سطح ۹۴٫۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) سقوط خواهد کرد.

اگر امروز آمار خرده فروشی آمریکا کمتر از پیش بینی ها اعلام شود و این سطح ۹۴٫۳۰ شکسته شود منجر به فرود ایندکس دلار آمریکا به ترتیب سوی سطوح ۹۳٫۲۵ ، ۹۲٫۴۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و پس از آن ۹۲٫۲۵ و ۹۱٫۵۰ خواهد شد و فشارهای بیشتری در آینده نزدیک بر دلار آمریکا تحمیل شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا