تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا به باور ما در شرایط فعلی، بهترین گزینه خرید است و در این خصوص، نه تنها آمارهای فاندامنتال مویّد این موضوع است بلکه نمودارهای تکنیکال نیز مشخص می کنند که حرکت صعودی اخیر ادامه خواهد یافت.

با توجه به قرار گرفتن قیمت بالای سطوح مقاومت ۱۲۰۵ و ۱۲۱۵ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های خرید و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخ ۱۲۲۴ است و اگر این سطح نیز شکسته شود باعث افزایش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۲۴۳ می شود که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c و بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

حرکت افزایشی قدرتمند روز گذشته که پس از اعلام ضعیف آمار خرده فروشی آمریکا صورت گرفت تایید کننده استمرار روند افزایشی قیمت است که از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) تشکیل شده است و با توجه به آنکه ما هم اکنون در موج c قرار داریم این موج می تواند قیمت را حتی تا سطح ۱۲۵۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از این موج) افزایش دهد.

این خبر خرده فروشی آمریکا موجب شد تا معامله گران به ضعف رشد اقتصادی آمریکا توجه کنند و بر میزان طلای پورتفوی خود بیافزایند و در چنین شرایطی معامله گران احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در ماه ژوئن و جولای را منتفی دانستند و به همین دلیل اونس طلا روز خوبی را پشت سر گذاشت و به بالاترین سطح ۵ هفته گذشته صعود کرد و هم اکنون برای امروز در تلاش برای شکست مقاومت ۱۲۱۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) است که اگر موفق شود سیگنال خرید قوی صادر خواهد کرد.

در نمودار پایین بررسی سطوح فیبوناچی از موج کاهشی ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۱۴۲٫۸۶ نشان می دهد که اولین سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۲۲۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد و اگر با قدرت شکسته شود می توان به افزایش قیمت به سطح ۱۲۴۳ و پس از آن ۱۲۵۱ امیدوار بود.

لازم به ذکر است که امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت و کف ۱۲۰۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود.

برای امروز نیز چنانچه آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران بالاتر از پیش بینی ۲۷۲۰۰۰ و قیمت تولید کنندگان آمریکا (PPI) کمتر از پیش بینی ۰٫۱%+ اعلام شوند، این موضوع نشان می دهد که همچنان حرکت افزایشی قیمت اونس طلا پابرجاست.

از این رو در صورت شکسته شدن سطح مقاومت مهم ۱۲۱۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) تمرکز می بایست بر ادامه روند صعودی اونس طلا به ترتیب به نرخهای ۱۲۲۴ و ۱۲۴۳ و پس از آن سطح ۱۲۵۱ باشد که این اهداف را در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا