تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به سوی سطح ۵۹٫۰۰ دلار/بشکه اصلاح داشته باشد و این موضوع را ادامه حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تایید کرده است.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته که موج کنونی c در حال اصلاح قیمت به سوی سطح ۵۹٫۰۰ یعنی خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی از موج بزرگتر C می باشد که این موج بزرگ از سطح ۴۷٫۰۵ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) صورت گرفته است.

این حرکت سه موجی قیمت به تنهای یک الگوی مثلثی شکل را بوجود آورده اند که ممکن است بعدا تبدیل به یک الگوی افزایشی ادامه دهنده شود که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

در هر حال اگر امروز قیمت در این حرکت اصلاحی خود موفق به شکست حمایت ۵۹٫۰۰ (که مماس با کف الگوی مثلث است) شود می تواند به سوی سطح ۵۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) کاهش یابد که این هدف در نمودار زیر دیده می شود.

در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت بر روی ۶۱٫۴۶ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا سطوح رزیستنس و مقاومت ۶۱٫۴۶ و ۶۱٫۸۵ شکسته شوند، خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت و سیگنال خرید تا سطح ۶۲٫۶۹ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

در هر صورت با توجه به این شرایط، امروز برای نفت خام سبک آمریکا پیش بینی حرکت اصلاحی به سوی سطح ۵۹ داریم مگر آنکه از بالا سطوح مقاومت ۶۱٫۴۶ و ۶۱٫۸۵ دلار/بشکه با قدرت شکسته شوند و به نفت امکان یکه تازی بیشتری را دهد. امروز در انتظار نوسانات قیمت نفت خام سبک آمریکا خواهیم ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن پیش از افزایش مجدد مقداری به سوی منطقه ۶۵٫۶۸ و ۶۴٫۸۳ اصلاح کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

به باور ما حرکت اصلاحی که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) آغاز شده مقداری دیگر ادامه خواهد داشت و همانطور که در نمودار زیر مشخص است در قالب سه موج شکل گرفته است که این موج c سومین موج می باشد که در حال اصلاح قیمت نفت برنت به سوی خطوط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی (۳) است و در نمودار پایین این موج از سطح ۵۴ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) تشکیل شده است.

در نمودار زیر پیش بینی می کنیم به محض اینکه موج اصلاحی c در حوالی منطقه حمایت ۶۵٫۶۸ و ۶۴٫۸۳ پایان یابد، باید منتظر موج جدید افزایشی قیمت باشیم. به همین خاطر به باور ما همچنان حرکت صعودی قیمت به نفع خریداران است اما باید ابتدا به انتظار شروع حرکت اصلاحی به سوی منطقه ۶۵٫۶۸ و ۶۴٫۸۳ باشیم.

اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد تقویت قیمت این بار در موج (۵) باشیم. از این رو، هرگونه حرکت نزولی و اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید در نزدیکی منطقه ۶۵٫۶۸ و ۶۴٫۸۳ تلقی می شود.

بنابراین احتمالاً فرصتهایی برای خرید نفت برنت دریای شمال در این سطوح حمایت بوجود آید، امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعودی شدن قیمت نفت برنت به سوی سطوح ۶۸٫۴۴ تا ۷۰٫۱۴ و حتی بیشتر منجر شود. این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۶۴٫۸۳ منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۶۲٫۹۲ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت