تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن در روندی خنثی قرار گرفته و با نگاهی به نمودار پایین می توان این حرکت خنثی را مشاهده کرد که نشان دهنده کاهش انرژی خریداران و فروشندگان است.

در نمودار تایم فریم ۱ ساعته پایین در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم. در این مسیر، سطح ۶۴۵۵ دلار/تن مقاومت اصلی و در حرکت نزولی، سطح حمایت ۶۳۴۲ قرار دارد.

شکسته شدن یکی از این سطوح می تواند مسیر حرکت امروز را مشخص کند. این منطقه خنثی بین خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) شکل گرفته است.

در حرکت صعودی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۶۴۵۵ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار موج افزایشی به سوی سطح ۶۵۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه از پایین سطح حمایت ۶۳۴۲ شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۶۲۲۹ دلار/تن (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

از منظر تحلیل تکنیکالی تمایلات بازار بیشتر ریزش قیمت را نشان می دهد و از این رو قیمت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد. بنابراین برای امروز می بایست به انتظار باشیم تا شاهد شکسته شدن سطح مشخص باشیم و اکنون می توان گفت که قیمت جهانی مس در روندی خنثی اما با تمایل به حرکت نزولی در کوتاه قرار دارد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن کماکان در روندی خنثی به دام افتاده اند هر چند که طی ۲۴ ساعت گذشته، نوسانات قیمت ظاهر شده و حرکت به سطح ۱۹۱۰ دلار/تن صورت گرفت اما دامنه حرکت خنثی به محدوده ۱۹۱۰ و ۱۸۷۳ رسیده است.

در نمودار زیر مشخص است که این منطقه خنثی مابین بالاترین سطح روز ۱۳ مه و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی ۱۷۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) به ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح ۱۹۱۰ برسد موجب صعود قیمت به سوی سطح ۱۹۲۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می گردد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح ۱۸۷۳ شکسته شود موجب کاهش قیمت به سوی سطح ۱۸۴۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

از منظر تحلیل تکنیکالی گرایش بازار بیشتر افزایش قیمت را نشان می دهد زیرا این طور به نظر می رسد که یک کف دو قلوی موقت در اطراف سطح ۱۸۷۳ ساخته شده است.

از این رو اگر امروز خریداران غالب شوند و جریان صعودی از سرگرفته شود، سطح مقاومت کلیدی قیمت آلومینیم آلیاژی نرخ ۱۹۱۰ خواهد بود که اگر شکسته شود سیگنال خرید با هدف ۱۹۲۸ دلار/تن صادر خواهد کرد که در نمودار زیر مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم