تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا تردیدی نیست که روند اصلی حرکت را هم اکنون خریداران در دست دارند و افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آلمان و کمتر شدن اختلاف بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا با آلمان که مشخص کننده نوسانات صعودی یورو است، امروز قیمت این زوج ارز را برای اولین بار از ماه فوریه به این سو به بالای سطح ۱٫۱۴۰۰ رساند.

برای امروز باید توجه داشت که خریداران یورو برای بازگرداندن قیمت به سطوح بالای منطقه ۱٫۱۴۴۵ و ۱٫۱۴۵۰ کار سختی را در پیش دارند و در این مسیر فرصتهای فروش در نزدیکی منطقه ۱٫۱۴۴۵ و ۱٫۱۴۵۰ وجود دارند که امروز می تواند مانع از افزایش بیشتر یورو شود.

لازم به ذکر است امروز چنانچه حرکت اصلاحی در زوج ارز یورو – دلار تشکیل شود، فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۱۳۳۰ ، ۱٫۱۳۲۵ ، ۱٫۱۳۱۰ و ۱٫۱۳۰۰ فراهم خواهد آمد.

ارزش پوند نیز در مقابل دلار آمریکا به بالاترین سطح ۶ ماهه گذشته صعود کرد و همچنان به روند افزایشی خود ادامه میدهد بطوریکه ارزش این ارز در برابر دلار آمریکا به استانه ۱٫۵۸۰۰ نزدیک شده است. سخنان کارنی ریس بانک مرکزی انگلیس (BoE) مهر دیگری در جهت تایید سناریوی موجود در بازار دال بر افزایش نرخ بهره انگلیس در اواسط سال آینده بود.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز بطور کلی امروز معامله گران اقدام به خرید در محدوده های سطوح حمایت ۱۱۸٫۸۵ ، ۱۱۸٫۸۰ ، ۱۱۸٫۶۰ و ۱۱۸٫۵۰ خواهند کرد در سطوح بالا نیز هرچند که انتظار می رود سطوح ۱۱۹٫۴۰ ، ۱۱۹٫۵۰ ، ۱۱۹٫۸۰ ، ۱۱۹٫۹۰ و ۱۲۰٫۰۰ آنقدر مقاوم باشند که امروز مانع از هر گونه حرکت صعودی گردد.

در سایر تحولات و در حرکت صعودی اونس نقره همانطور که در نمودار زیر دیده می شود تنها به شرط شکسته شدن سطوح مقاومت قوی ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۵۲ می بایست در سناریوی نزولی به سطوح ۱۴٫۳۸ ، ۱٫۱۴٫۰۱ و ۹٫۷۸ تجدید نظر کرد.

در نمودار پایین چنانچه از بالا سطوح مقاومت ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۵۲ با قدرت شکسته شوند، می توان هدف افزایشی ۲۱٫۰۹ را پیش بینی کرد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج بزرگ افزایشی ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) به ۴۹٫۵۱ تشکیل شده است که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

در حال حاضر، بازگشت قیمت به روند افزایشی موجب تقویت قیمت به بالای سطح ۱۷٫۵۰ شده است و اگر در میان مدت ( طی ۲ الی ۴ هفته آینده) سطوح مقاومت ۱۸٫۱۲ و ۱۸٫۵۲ شکسته شوند، می توان به راحتی اقدام به ورود برای پوزیشن های خرید نمود و به انتظار افزایش قیمت جهانی اونس نقره تا نرخ ۲۱٫۰۹ بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس نقره

اونس نقره