تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت با سطح مقاومت ۱۲۲۵ مواجه است و می بایست با قدرت از این سطح عبور کند تا سیگنال خرید به سطح ۱۲۴۴ صادر کند و برای اینکه از عبور قیمت از سطح ۱۲۲۵ مطمئن شویم شکست ۱۲۲۸ تاییدی در جهت شکسته شدن کامل سطح مقاومت ۱۲۲۵ خواهد بود، در غیر این صورت احتمال برگشت و اصلاح قیمت به سطوح ۱۲۱۲ و ۱۲۰۵ وجود دارد.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح مقاومت ۱۲۲۵ و حمایت ۱۲۰۵ بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) تشکیل شده اند.

از آنجایی که قیمت پس از شکست خط روند کاهشی رسم شده از سطح ۱۲۲۴٫۱۰ (بالاترین سطح روز ۶ آوریل) به این خط برنگشته است احتمال اصلاح به نزدیکی این خط نیز محتمل است مگر آنکه همانطور که در بالا عرض کردم از بالا سطح ۱۲۲۸ شکسته شود که موقعیت خرید جدیدی را برای معامله گران اونس طلا با حد سود ۱۲۴۴ فراهم کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز دیروز شاخص مدعیان بیمه بیکاری آمریکا با کاهش همراه بود و هرچند به کمترین سطح ۱۵ ساله گذشته رسید، اما شاخص اصلی قیمت تولیدکنندگان آمریکا (Core PPI) از ۰٫۲%+ به ۰٫۲%- و شاخص قیمت تولید کنندگان (PPI) از ۰٫۲%+ به ۰٫۴%- کاهش یافت، همین خبر، به تقویت مجدد اونس طلا به نزدیکی بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته انجامید.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰به وقت تهران شاخص صنعتی امپایر استیت (پیش بینی بازار ۵٫۱+) ساعت ۱۷:۴۵ به وقت تهران آمار تولیدات صنعتی (پیش بینی بازار ۰٫۱%) و ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آمار ضریب اطمینان مصرف کننده دانشگاه میشیگان در آمریکا (پیش بینی بازار ۹۵٫۸) اعلام خواهد شد.

با این حال، تاکنون حرکت اونس طلا در روندی صعودی در بالای سطح ۱۲۱۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) ادامه یافته است و در صورتیکه حرکت صعودی کماکان پرقدرت ادامه یابد و به بالای سطح ۱۲۲۸ برسد، می توان در موج افزایشی c به انتظار صعود تا سطح ۱۲۴۴ و پس از آن ۱۲۵۱ بود.

در غیر این صورت با توجه به اینکه موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با ۰٫۶۱%- کاهش به ۷۲۳٫۹۱ تن (پایین ترین سطح ۴ ماهه گذشته) کاهش یافته و شاخص اصلی سهام استاندارد اند پورز پانصد آمریکا (S&P 500) دیشب به رکورد افزایشی جدیدی دست یافت، اگر قیمت نتواند سریعا خود را به بالای سطح ۱۲۲۸ برساند، احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی کوتاه به سوی سطوح ۱۲۱۲ یا ۱۲۰۵ (مماس با خط روند کاهشی رسم شده) و سپس افزایش دوباره قیمت به سوی سطح ۱۲۲۵ را نباید دور از تصوّر دانست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا