تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن در نزیکی سطح ۵۹٫۰۰ دلار/بشکه حمایت شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

حرکت اصلاحی اخیر قیمت از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) هنوز تکمیل نشده است زیرا همانطور که مشاهده می فرمائید قیمت در موج سوم یعنی موج c در حال برگشت به سوی سطح ۵۹٫۰۰ است.

به باور ما ممکن است این موج c یا موج ۴ در حوالی سطح حمایت ۵۹٫۰۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) پایان یابد که این موج در واقع سومین موج از چرخه موج بزرگ تر C است که از سطح ۴۷٫۰۵ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) آغاز گردیده است.

بررسی تحولات قیمت از سطح ۶۲٫۵۸ حالت یک الگوی مثلثی شکل را به ما نشان می دهد که می تواند این الگو را تبدیل به یک الگوی ادامه دهنده افزایشی کند اما اگر به هر دلیلی قیمت به پایین سطح ۵۹٫۰۰ برسد دیگر در چنین شرایطی نخواهیم بود و می بایست منتظر فرود قیمت به سطح ۵۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) باشیم.

برای امروز سطح مقاومت قیمت نیز بر روی ۶۱٫۴۶ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود و اگر از بالا این سطح و همچنین سطح ۶۱٫۸۵ با قدرت تمام شکسته شوند سیگنال خرید به سطوح ۶۲٫۶۹ و ۶۳٫۹۳ صادر خواهد کرد.

در هر صورت برای امروز چنانچه قیمت با مومنتوم بالا خط سطح حمایت ۵۹٫۰۰ را به سمت پایین بشکند و بازگشتی قدرتمندی به بالای این سطح نداشته باشد، در اینصورت شکسته شدن سطح حمایت ۵۹٫۰۰ تایید خواهد شد و می توان اقدام به فروش کرد و پوزیشن فروش را حداقل تا سطوح ۵۸٫۱۵ و ۵۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) نگه داشت.

این در حالی است که چنانچه قیمت بتواند خود را بالای سطح مقاومت ۶۱٫۴۶ تثبیت کند و همچنین بتواند از سطح ۶۱٫۸۵ عبور کند، در این صورت در موج ۵ سیگنال خرید به سطوح ۶۲٫۶۹ و ۶۳٫۹۳ صادر خواهد کرد. بنابراین برای امروز بهتر است منتظر واکنش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح حمایت ۵۹٫۰۰ دلار/بشکه بمانیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال همچنان هدف ۶۵٫۶۸ و ۶۴٫۸۳ دلار/بشکه معتبر است که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن تایید کرده است.

حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) در قالب سه موج ایجاد شده است که موج سوم یعنی موج c در حال کاهش قیمت به سوی هدف مشخص شده ۶۵٫۶۸ و ۶۴٫۸۳ است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این منطقه بر روی خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی (۳) شکل گرفته که این موج از سطح ۵۴ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) شروع شده است.

به باور ما در صورتیکه موج c در اطراف منطقه حمایت ۶۸٫۶۸ و ۶۴٫۸۳ تمام شود می بایست منتظر موج افزایشی (۵) باشیم که ممکن است قیمت را به بالای سطح مقاومت ۶۸٫۴۴ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) برساند که در این صورت اولین هدف را باید در محدوده ۷۰٫۱۴ در نظر گرفت.

چنانکه حرکت صعودی آغاز شود و قیمت از سطح ۷۰٫۱۴ نیز عبور نماید، سطح بعدی مقاومت نرخ ۷۱٫۲۰ خواهد بود. از این رو همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه میدهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار رسیدن قیمت به سطوح ۶۵٫۶۸ و ۶۴٫۸۳ باقی مانده است و در نمودار زیر، ادامه حرکت نفت برنت دریای شمال را پیش بینی می کنیم.

از این رو در صورتیکه موج نزولی c در نزدیکی منطقه حمایت تمام شود، بار دیگر تمرکز بازار بر ادامه حرکت صعودی خواهد بود و در این مسیر، اولین سطح حمایت نرخ ۶۵٫۶۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) و پس از آن سطح ۶۴٫۸۳ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) خواهد بود.

چنانکه این سطح شکسته شود، مانع دیگری برای ادامه حرکت نزولی نفت برنت دریای شمال دیده نمی شود و در این صورت، سطوح بعدی به ترتیب نرخهای ۶۲٫۹۲ و ۶۱٫۲۲ سرانجام، سطح ۵۹٫۵۲ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت