تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۳۴۲ دلار/تن را لمس کند زیرا قیمت هنوز خود را در پایین سطح مقاومت ۶۴۵۵ تثبیت کرده است.

در نمودار زیر دیده می شود که این سطح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار گرفته است که این موج از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تشکیل شده است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح ۶۳۴۲ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سوی سطح ۶۲۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه قیمت به بالای سطح ۶۴۵۵ برسد تاییدی در جهت استمرار این موج افزایشی c به سوی سطح ۶۵۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) است.

از این رو در کوتاه مدت تا زمانیکه قیمت در بالای سطح مقاومت ۶۴۵۵ قرار نگیرد، احتمال ادامه حرکت صعودی چندان زیاد نیست. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد که تا کنون چندین بار به این سطح نزدیک شده اما موفق به شکست کامل آن نشده است.

از این رو در حرکت صعودی سطح ۶۴۵۵ مقاومت کلیدی برای خریداران مس است و نفوذ از آن می تواند قیمت را تا سطح ۶۵۹۴ بالا ببرد در غیر این صورت باید منتظر لمس سطح حمایت ۶۳۴۲ دلار/تن باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۸۴۸ دلار/تن را تاچ کند و اگر این سطح شکسته شود منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۸۱۸ می شود.

در نمودار زیر مشخص است که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۷۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۳ آوریل) به ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است که در حال حاضر باعث توقف قیمت به سوی سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۸۱۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) شده است.

در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت قیمت بر روی ۱۸۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) وجود دارد و اگر شکسته شود باعث افزایش قیمت به سطح ۱۸۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

به باور ما موج افزایش اخیر قیمت از سطح ۱۸۵۶ (پایین ترین سطح روز ۱۴ مه) به عنوان یک حرکت پول بک و برگشتی به سوی سطح رزیستنس و مقاومت ۱۸۷۳ تلقی می شود.

از این رو برای امروز تا زمانیکه قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۸۷۳ قرار نگیرد، احتمال ادامه حرکت صعودی چندان زیاد نیست و بیشتر ترجیح می دهیم با شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۴۸ وارد پوزیشن فروش آلومینیم آلیاژی با هدف ۱۸۱۸ دلار/تن شویم که این سطح در نمودار پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم