تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا اختلاف نرخ بهره اوراق قرضه ایالات متحده با آلمان قطعاً یکی از عوامل اصلی محرّک یورو در مقابل دلار آمریکا بوده است و به باور ما، احتمال افزایش نرخ بازدهی اوراق قرضه آلمان نسبت به آمریکا زیاد است که همین مسئله در طی ۱ ماهه گذشته موجب کاهش اختلاف نرخ بهره اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا و آلمان از ۱۸۰ واحد به ۱۵۰ واحد شده است و این بدان معنی است که با کاهش قیمت یورو به نرخهای پایین روزانه امکان ورود مجدد خریداران وجود دارد.

از این رو، احتمال تقویت مجدد یورو از نزدیکی سطوح ۱٫۱۳۲۰ ، ۱٫۱۳۱۰ و ۱٫۱۳۰۰ وجود دارد و از آنجاییکه خریداران و فروشندگان در جدال برای تغییر تمایلات بازار به نفع خود هستند، انتظار می رود امروز قیمت با نوسانات قابل توجهی همراه شود و اکنون بازار به انتظار آمارهای امروز شاخص صنعتی امپایر استیت آمریکا، تولیدات صنعتی، آمار مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا است تا تکلیف خریداران و فروشندگان مشخص شود.

هرچند که به باور ما طبق سیگنالهای امروز احتمال تشکیل پوزیشن های خرید یورو از نزدیکی سطوح ۱٫۱۳۲۰ و ۱٫۱۳۱۰ الی ۱٫۱۳۰۰ و صعود قیمت تا هدفهای ۱٫۱۴۴۵ ، ۱٫۱۴۵۰ ، ۱٫۱۴۸۵ ، ۱٫۱۴۹۰ و ۱٫۱۵۰۰ وجود دارد. برای هفته آینده مقاومت مهم یورو در سطح ۱٫۱۵۱۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۲۵۷۰ به ۱٫۰۴۵۷) و ۱٫۱۵۳۲ تشکیل شده است و اگر بالای این سطوح بسته شود زمینه را برای صعود به سوی سطح ۱٫۱۷۶۲ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می آورد.

در زوج ارز دلار – ین ژاپن نیز برای امروز می توان در نرخهای بالا و در نزدیکی سطوح ۱۱۹٫۹۰ و ۱۲۰٫۰۰ اقدام به فروش کرد و به انتظار کاهش و بازگشت به نزدیکی نرخهای ۱۱۹٫۲۰ و ۱۱۹٫۱۰ و ۱۱۹٫۰۰ ماند. سفارشات خرید امروز این زوج ارز نیز به ترتیب در نرخهای ۱۱۹٫۰۰ ، ۱۱۸٫۸۵ ، ۱۱۸٫۸۰ ، ۱۱۸٫۶۰ و ۱۱۸٫۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز امروز با توجه به استحکام سطوح حمایت ۱٫۵۷۰۰ ، ۱٫۵۶۷۰ و ۱٫۵۶۶۵ ترجیح می دهیم که در نزدیکی این سطوح وارد پوزیشن های خرید شویم و از نظر تکنیکال، نزدیکی این نقاط برای امروز فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید با قرار دادن دستور استاپ در پایین نرخ ۱٫۵۶۶۵ و حد سود به ترتیب در نرخهای ۱٫۵۸۱۵ ، ۱٫۵۸۲۰ ، ۱٫۵۸۳۵ ، ۱٫۵۸۴۰ و ۱٫۵۸۵۰ است.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز انتظار می رود امروز فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران در نزدیکی نرخهای ۰٫۸۰۰۰ و ۰٫۷۹۷۵ و ۰٫۷۹۷۰ ایجاد شود و بار دیگر قیمت به سطوح مقاومت ۰٫۸۰۷۰ و ۰٫۸۱۰۰ بازگردد و در مقابل، اگر حرکت افزایشی تشدید شود، سطوح بعدی مقاومت نرخهای ۰٫۸۱۴۰ و پس از آن سطح ۰٫۸۱۶۰ خواهد بود.

در سایر تحولات و در قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید با توجه به الگوی که در نمودار تشکیل شده است، می بایست این احتمال را نیز در نظر داشته باشیم که قیمت ممکن است به سوی نرخهای بالای این الگو حرکت کند.

سطح بالای الگوی فوق در نرخ ۱۲۵۰ قرار دارد و هدف بعدی در صورت شکسته شدن آن سطح ۱۳۰۶ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) است. یکی از دلایلی که به باور ما احتمال صعود قیمت را بیشتر می سازد  آنکه در مسیر این حرکت مقاومت های مهمی وجود دارند که از جمله می توان به سطوح ۱۲۲۸ و ۱۲۴۳ و در ادامه سطوح ۱۲۵۱ و ۱۲۶۸ اشاره کرد که اگر شکسته شوند شتاب افزایش قیمت اونس طلا در میان مدت بیشتر خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا