تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۶۱٫۴۶ دلار/بشکه را بشکند زیرا سطح حمایت قیمت در نزدیکی سطح ۵۹ ساخته شده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۴۷٫۰۵ (پایین ترین سطح روز ۱ آوریل) آغاز گردیده است.

در نمودار پایین این موج افزایشی C از پنج موج تشکیل شده است که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) در قالب موج ۴ تشکیل شده بود که روز جمعه در همان نزدیکی سطح حمایت ۵۹٫۰۰ به کف خود رسید و در حال حاضر قیمت در موج آخر یعنی موج ۵ قرار گرفته است که می تواند برای تکمیل این موج افزایشی، قیمت نفت را به بالای سطح ۶۲٫۶۹ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) برساند.

در حرکت کاهشی تتها به شرط شکسته شدن کامل سطح ۵۹٫۰۰ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) زمینه را برای کاهش قیمت به سطح ۵۷٫۴۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) فراهم می آورد و تنها به شرط شکسته شدن سطح ۵۸٫۳۰ (پایین ترین سطح روز جمعه) فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد خواهد کرد.

لذا توصیه می کنیم معامله گران نفت خام سبک آمریکا بیشتر دقت کنند و احتمال تقویت قیمت به سوی سطح ۶۲٫۶۹ را در دستور کار داشته باشند و این امکان وجود دارد که خریداران نفت در موج ۵ در بالای سطح ۶۱٫۸۵ با گرفتن پوزیشنهای خرید خود، زمینه ادامه حرکت افزایشی به سوی سطح ۶۲٫۶۹ دلار/بشکه را بیشتر فراهم کنند و خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۶۸٫۴۴ دلار/بشکه را بشکند زیرا چنین به نظر می رسد که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۶۹٫۹۳ (پایین ترین سطح روز ۶ مه) تکمیل شده است.

این حرکت اصلاحی در قالب موج (۴) یعنی چهارمین موج از چرخه پنج موجی تشکیل شده بود که این چرخه از سطح ۵۲٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۱۶ مارس) شکل گرفته که به باور ما این موج اصلاحی (۴) به طور کامل در موج کنونی یعنی موج (۵) وارونه خواهد شد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است بررسی سطوح فیبوناچی براساس طول موج اول یعنی موج (۱) اهداف کلیدی زیادی را نشان داده است که یکی از این هدفها ۶۶٫۷۴ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) می باشد.

قیمت نفت برنت دریای شمال یکبار توانسته که از مانع ۶۶٫۷۴ عبور کند که انتظار داریم در حرکت بعدی خود حتی بتواند سطح مقاومت ۶۸٫۴۴ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) را نیز تاچ کند که این به معنای تشکیل یک حرکت صعودی است.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط کاهش قیمت به سطح ۶۵٫۳۰ (پایین ترین سطح روز جمعه) شکست سطح حمایت ۶۵٫۶۸ را تایید خواهد کرد و سیگنال فروش در ادامه ی موج (۴) به سوی سطح ۶۴٫۸۳ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد.

بنابراین تغییر خاصی در تحلیل نفت برنت نداریم و سطح حمایت ۶۵٫۶۸ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) همچنان پایدار است و تا زمانیکه قیمت بالای این سطح در نوسان است، فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید نفت برنت دریای شمال با هدف اولیه ۶۸٫۴۴ دلار/بشکه می تواند باشد که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت