تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم از آنجایی که حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۶۴۵۵ دلار/تن تکمیل شده است، انتظار داریم که قیمت امروز سطح مقاومت ۶۴۵۵ را بشکند.

در حال حاضر همچنان انتظار داریم حرکت صعودی قیمت در کوتاه مدت ادامه یابد هرچند که تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۶۴۵۵ ناکام بوده است، اما قویا پیش بینی می شود این سطح شکسته شود و باید تصریح کرد که خریداران کنترل بازار را برای شکست این سطح به عهده دارند.

در نمودار پایین این منطقه خنثی قیمت جهانی مس مابین نرخهای مقاومت و حمایت ۶۳۴۲ یعنی به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح ۶۴۵۵ برسد سیگنال خرید قوی به سطح ۶۵۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) صادر می کند و این در حالی است که در حرکت نزولی کاهش قیمت به پایین سطح ۶۳۴۲ منجر به سیگنال فروش قوی به سوی سطح ۶۲۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که امروز در صورتیکه سطح مقاومت ۶۴۵۵ شکسته شود، فرصت برای ورود به پوزیشن های خرید ایجاد شده و در نتیجه، هدف ۶۴۵۵ نمایان می شود و از این رو می توان در نرخهای بالای سطح مقاومت ۶۴۵۵ دلار/تن اقدام به خرید کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت به سطح ۱۸۷۳ دلار/تن برگردد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح حمایت ۱۸۴۸ تایید کرده است.

این سطح حمایت در چارت پایین به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۷۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۳ آوریل) به ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است و این همان سطحی است که روز جمعه قیمت بارها برای عبور تلاش کرده اما موفق نبود.

همانطور که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید پس از برخورد قیمت به سطح حمایت ۱۸۴۸ حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۸۷۳ رخ داده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی دیده می شود. به باور ما این حرکت اصلاحی به اندازه ی کافی قوی است که بتواند قیمت را حتی تا سطح ۱۸۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) برساند.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۸۴۸ منجر به کاهش قیمت به سطح ۱۸۱۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود که این سناریوی نزولی برای امروز فعلا مورد توجه ما نیست.

از این رو همچنان بر این باوریم که می توان در نرخهای بالای سطح حمایت ۱۸۴۸ اقدام به ورود در پوزیشن خرید آلومینیم آلیاژی با هدف اولیه ۱۸۷۳ نمود و چنانچه از بالا این سطح نیز شکسته شود فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید دیگر با هدف ۱۸۹۸ دلار/تن است که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم