تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخصی که ارزش دلار آمریکا (DXY) را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح مقاومت ۹۴٫۱۵۸ را تاچ کند و اگر این سطح شکسته شود باعث تقویت به سطح ۹۴٫۷۷۴ خواهد شد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۱۰۰٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c به اندازه ی ۱۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی از موج اول یعنی موج a حرکت کرده است که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی نشان داده است.

در نمودار پایین نقاط فیبوناچی سطح مقاومت اولیه قیمت را بر روی ۹۴٫۱۵۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) نشان می دهد که موقتا مانع از افزایش قیمت به سمت سطح ۹۴٫۷۷۴ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) شده است.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۹۳٫۱۶۲ و بسته شدن کندل روزانه پایین آن سیگنال فروش به سطح ۹۲٫۵۴۶ (خط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی) صادر خواهد کرد. به باور ما مهمترین سطح حمایت قیمت ایندکس دلار آمریکا در هفته جاری بر روی نرخ ۹۳٫۱۶۲ است که می تواند در مسیر حرکت کاهشی ایندکس دلار آمریکا، مانع بسیار جدی و محکم باشد.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز صورتجلسه روز چهارشنبه نشست بانک مرکزی آمریکا (FOMC) به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی سیاست های پولی را برای ماه ژوئن مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی آمریکا تا چه میزان به افزایش نرخ بهره در سال جاری نزدیک است.

در زوج ارز یورو – دلار امروز معامله گران می بایست توجه داشته باشند که این حرکت کاهشی قیمت که از سطح ۱٫۱۴۶۶ (بالاترین سطح روز جمعه) شروع شده با مانع بسیار محکمی مواجه است و احتمالاً امروز در سطوح حمایت ۱٫۱۳۷۰ ، ۱٫۱۳۵۰ و ۱٫۱۳۴۰ فرصتهایی برای خرید در این سطوح بوجود آید و در سطوح بالا نیز نزدیکی نرخهای ۱٫۱۴۸۵ ، ۱٫۱۴۹۰ و ۱٫۱۵۰۰ پتانسیل ورود فروشندگان را دارد.

در زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن نیز برای امروز سطوح حمایت به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱۱۹٫۲۰ ، ۱۱۹٫۰۰ ، ۱۱۸٫۸۵ ، ۱۱۸٫۸۰ ، ۱۱۸٫۶۰ و ۱۱۸٫۵۰ فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید است و سفارشات فروش نیز به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱۲۰٫۰۰ ، ۱۲۰٫۲۰ ، ۱۲۰٫۲۵ ، ۱۲۰٫۴۰ و ۱۲۰٫۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز دلار استرالیا – دلار آمریکا نیز اگر امروز حرکت اصلاحی و کاهشی آغاز شود، سطوح حمایتی که در نزدیکی نرخهای ۰٫۷۹۸۰ و ۰٫۷۹۷۰ ایجاد شده می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید باشد. در حرکت صعودی نیز سطوح مقاومت به ترتیب بر روی نرخهای ۰٫۸۰۴۵ ، ۰٫۸۰۵۰ و در ادامه نرخهای ۰٫۸۰۷۰ ، ۰٫۸۰۸۰ و ۰٫۸۱۰۰ خواهند بود که برخی از سفارشات فروش در نزدیکی این سطوح قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا