تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

تغییر چندانی در وضعیت قیمت جهانی اونس طلا دیده نمی شود و همانطور که انتظار داشتیم حرکت خنثی همچنان بین منطقه ۱۳۶۶ و ۱۳۹۵ ادامه دارد و قبلا هم عرض کردم که بازار ترجیح داده تا به انتظار روشن شدن جلسه فردای بانک مرکزی آمریکا بنشیند و سکوت این چند روزه در واقع به همین دلیل بوده است و بطور کل نیز این طبیعت بازار طلا است که روز های قبل از خبرهای مهم به دلیل انتظار شدید معامله گران برای خبر مورد نظر ، شاهد حرکت تند و تیزی نیستیم که امروز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دیروز نیز گفتیم که این محدوده خنثی که قیمت اونس طلا در آن در نوسان است بین پایین ترین سطح روز یازدهم ژوئن و سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی از حرکت کاهشی ۱۴۲۳( بالاترین سطح روز ششم ژوئن ) به ۱۳۶۶ می باشد.

باید توجه داشت که در نمودار ساعتی، الگوی گوه افزایشی تشکیل شده که کم و زیاد نشاندهنده الگوی ادامه دهنده است و به همین خاطر میل قیمت اونس طلا بیشتر به سمت پایین و شکست سطح ۱۳۶۶ می باشد و اگر قیمت اونس طلا در پایین سطح ۱۳۶۶ تثبیت شود، در موج بزرگ نزولی که در نمودار زیر مشخص است انتظار کاهش قیمت تا نرخ ۱۳۳۸ وجود خواهد داشت. در تعریف این الگو باید گفت که الگوی نموداری گوه (Wedge) می تواند یک الگوی ادامه دار و یا بازگشتی باشد.

این الگو مشابه الگوی مثلث متساوی الساقین است و تفاوت آنها در این است که الگوی گوه در یک جهت رو به بالا و یا رو به پایین اریب می شود. این حقیقت که گوه ها هم به عنوان الگوی ادامه دار و هم بازگشتی دسته بندی شده اند، می تواند تشخیص سیگنال را سخت کند. اما به هر حال ، در ابتدایی ترین سطح، یک گوه نزولی الگویی رو به ترقی و یک گوه صعودی که هم اکنون در نمودار زیر می بینید الگویی رو به افول را برای قیمت جهانی اونس طلا پیشبینی می کند. 

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی اگر قیمت قادر به تثبیت در بالای سطح ۱۳۹۵ باشد، هدف بعدی ۱۴۲۳ خواهد بود. در هر صورت همانطور که در بالا گفتیم چنانکه حرکت نزولی ادامه یابد و قیمت به زیر ۱۳۶۶ کاهش یابد ، می بایست منتظر کاهش قیمت به ۱۳۳۸ باشیم.

بنابراین به نظر می رسد فارغ از جهت احتمالی اونس طلا با توجه به اینکه مدت بسیاری در فضای بدون روند بوده به محض بسته شدن اولین کندل ساعتی پایین ۱۳۶۶ رفتار مواج (ترندی ) بازار آغاز شود و زمان مناسبی برای استفاده از استراتژی هایBreak out   و  Trend following   باشد .

به هر حال برای این حرکت نیاز به یک خبر و محرک اصلی داریم و فردا این مقامات فدرال رزرو آمریکا هستند که بیانیه بانک مرکزی را می نویسند و فردا شب ساعت ۲۲:۳۰  قطعه دیگری از پازل چیده خواهد شد و قطعا شاهد واکنش های تند و تیزی در اونس طلا خواهیم بود . فردا ان شالله به بررسی سناریوهای محتمل در خصوص بیانیه جلسه بانک مرکزی آمریکا و تاثیر آن بر قیمت جهانی اونس طلا خواهیم پرداخت….

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا