تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در چارت زیر دیده می شود قیمت روز گذشته موفق به شکست سطح مقاومت ۱۲۳۲ نشد و برای امروز احتمال اصلاح قیمت به سطح ۱۲۱۰ وجود دارد که این موضوع را عواملی چون تقویت ایندکس دلار آمریکا، کسب سود (Profit Taking) معامله گران از خرید اخیر اونس طلا و افزایش قیمت آن به بالاترین سطح ۳ ماهه گذشته و همچنین فروش اونس طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر نشان داده است.

در نمودار پایین این سطح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی قرار دارند که این موج از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) آغاز گردیده است.

هر چند قیمت اونس طلا در این موج افزایشی C توان رسیدن به سطح ۱۲۵۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را هنوز دارد اما در طی ۲۴ ساعته گذشته عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۲۳۲ برای امروز موجب تشکیل یک حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۲۱۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شده است.

در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۲ سیگنال خرید صادر خواهد کرد و موجب صعود قیمت به سوی سطح ۱۲۴۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) از موج کاهشی ۱۳۰۶٫۲۰ (بالاترین سطح روز ۲۲ ژانویه) به ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) می شود.

امروز همچنین مشخص شد که دارایی های طلا در هولدینگ اسپایدر (SPDR) به ۷۱۸٫۲۴ تن رسیده که کمترین موجودی ذخایر طلا اسپایدر در ۴ ماهه گذشته است و این موضوع تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۱۲۳۲ قرار دارد، تمایلات نزولی سرمایه گذاران را نشان میدهد.

همانطور که در نمودار دوم نوسانات اونس طلا با تغییرات موجودی ذخایر طلای صندوق اسپایدر مشخص است در یک هفته اخیر صندوق جهانی اسپایدر در مجموع ۲۱ تن طلا فروخته است که بیشترین میزان فروش آن به روز ۸ مه (۱۰٫۷۴ تن) برمی گردد که بیشترین فروش روزانه از ابتدای سال تا کنون می باشد.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تعداد مجوز ساخت و سازهای مسکن (پیش بینی بازار ۱٫۰۶ میلیون واحد) و تعداد شروع خانه سازی (پیش بینی بازار ۱٫۰۲ میلیون واحد) اعلام می شوند که نسبت به رقم قبلی رشد آمارها را نشان می دهد.

بنابراین برای بازگشت قیمت جهانی اونس طلا به حرکت اصلاحی به سطح ۱۲۱۰ می بایست سطح حمایت فعلی در نرخ ۱۲۱۷ شکسته شود اما اگر در واکنش به تحولات امروز همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۳۲ صعود کند، می توان انتظار داشت که حرکت افزایشی قیمت بار دیگر به سطوح ۱۲۴۳ و ۱۲۵۱ نزدیک شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات قیمت جهانی اونس طلا و تغییرات موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر

اونس طلا