تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن مابین نرخهای ۶۳۴۲ و ۶۴۵۵ دلار/تن همچنان در روندی خنثی قرار دارد تا شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز را نمایان سازد.

این منطقه خنثی همانطور که در نمودار پایین در تایم فریم ۱ ساعته دیده می شود بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده اند که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) تشکیل شده است.

در حرکت افزایشی چنانچه از بالا سطح مقاومت ۶۴۵۵ شکسته شود، سیگنال خرید به سطح ۶۵۹۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و در حرکت کاهشی چنانچه از پایین سطح ۶۳۴۲ شکسته شود، سیگنال فروش به سطح ۶۲۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار مشخص است در طی این هفته، قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن جهت خاصی را برای حرکت تا کنون نشان نداده است و در واقع، قیمت کاملا در روندی خنثی قرار گرفته است.

این بدان معنی است که احتمال تشکیل الگوی خنثی کماکان وجود دارد که در این صورت، احتمال تشکیل فرصتهای معاملاتی در صورت شکست یکی از سطوح فوق بیشتر می شود.

دو سناریوی محتمل برای حرکت قیمت از این سطوح وجود دارد که بستگی دارد کدامیک از این سطوح زودتر شکسته شود. اگر امروز خریداران بتوانند قیمت را به بالای سطح مقاومت ۶۴۵۵ برسانند، می توان وارد پوزیشن خرید شد و هدف را نرخ ۶۵۹۴ تعیین نمود و اما اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به پایین سطح حمایت ۶۳۴۲ برسانند، می توان وارد فروش با هدف ۶۲۲۹ دلار/تن شد که این اهداف در نمودار پایین مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۸۱۸ دلار/تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی یعنی سطح ۱۷۹۷ کاهش یابد.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که این دو سطح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۷۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۳ آوریل) به ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده اند.

با توجه به آنکه سطح حمایت قبلی در سطح ۱۸۷۳ منجر به برگشت قیمت آلومینیم آلیاژی شده بود و با در نظر گرفتن این موضوع که این سطح حمایت ۱۸۴۸ نتوانست چنین حرکتی اصلاحی را انجام دهد، انتظار داریم که سطح حمایت فعلی قیمت که بر روی نرخ ۱۸۱۸ تشکیل شده است، موقتا مانع از ریزش قیمت شود یا باعث اصلاح جزئی قیمت گردد.

اما اگر به هر دلیلی قیمت به سطح ۱۸۱۵ کاهش یابد، تاییدی در جهت شکست سطح ۱۸۱۸ و استمرار روند نزولی به سوی سطح ۱۷۹۷ خواهد بود که این سطح را در نمودار پایین مشاهده می کنید.

بنابراین اکنون سطح حمایت ۱۸۱۸ به عنوان حمایت قیمت عمل می کند و در واقع نقطه ای است که اگر شکسته شود انتظار می رود، معامله گران را برای ورود به پوزیشن فروش آلومینیم آلیاژی با هدف ۱۷۹۷ دلار/تن ترغیب کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم