تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

چند تن از اعضای بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز اظهار کردند که بدلیل کمبود نقدینگی در ماههای جولای و اوت، بانک مرکزی اقدام به خرید بیشتر داراییها و اوراق قرضه در ماه مه و ژوئن خواهد کرد. تعهد بانک مرکزی اروپا برای استمرار سیاست‌های انبساطی همچنان ادامه دارد و سیاست‌های انبساطی پولی در طی ۲ ماه آینده بیشتر خواهد شد.

این سخنان بدان معنی است که موضع کلی بانک مرکزی اروپا همچنان به گسترش سیاست‌های انبساطی است و از این رو، یورو دوباره در برابر سایر ارزهای اصلی در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت. هرچند آنها مشخص نکرد که منظورش از حرکت تند و تیز چیست اما بدیهی است که اشاره وی به موج اخیر نرخ بازدهی اوراق قرضه آلمان بوده است و این اظهارات بسادگی بیان کننده آن چیزی بودند که تا بحال رخ داده است.

این جمله کوتاه هنگامی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که قبلا نیز مقامات بانک مرکزی اروپا اظهار کرده بودند که با هرگونه حرکت تند و تیز در نرخ بازدهی اوراق قرضه مخالف هستند. صرف نظر از احتمال چنین اقدامی از سوی بانک مرکزی اروپا، به استناد اخبار و آمارهای اقتصادی، باید اذعان داشت که رشد بازدهی اوراق قرضه در آلمان بخوبی نمایان است و بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از رشد بازدهی اوراق قرضه و رسیدن به هدف ۲% تورم در آینده ناگزیر به اتخاذ سیاستهایی انبساطی و خرید دارایی ها برای کاهش بازدهی اوراق قرضه آلمان و یورو خواهد شد.

با انتشار این خبر قیمت اوراق قرضه افزایش یافت و ارزش یورو بدلیل کاهش نرخ بازدهی اوراق قرضه آلمان به شدت در مقابل ارزهای اصلی سقوط کرد و اکنون به نظر می رسد که با صعود ایندکس دلار آمریکا به سوی نرخهای ۹۵٫۳۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۹۵٫۴۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) فروشندگان یورو دوباره کنترل را به دست گرفته اند.

از این رو، با توجه به آنکه قیمت یورو خود را کاملا پایین سطح ۱٫۱۱۷۷(خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) تثبیت کرده است، باید به انتظار کاهش قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا تا سطح ۱٫۱۱۰۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۱٫۰۵۲۱ به ۱٫۱۴۶۸) و پس از آن نزدیکی سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه باشیم که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

برای امروز سفارشات فروش یورو در مقابل دلار آمریکا که قبلا در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۳۳۰ ، ۱٫۱۳۴۰ ، ۱٫۱۳۵۰ ، ۱٫۱۳۷۰ و ۱٫۱۳۷۵ قرار داشتند حالا به نزدیکی سطوح ۱٫۱۲۱۵ ، ۱٫۱۲۲۰ ، ۱٫۱۲۴۰ و ۱٫۱۲۵۰ انتقال یافته اند.

در نمودار پوند در مقابل دلار آمریکا نیز مشاهده می فرمائید که امروز پس از اعلام خبر کاهش تورم انگلیس که برای اولین بار از سال ۱۹۶۰ به زیر صفر درصد رسید ، قیمت این زوج ارز به زیر سطح مهم ۱٫۵۵۹۶ (خط مهم و کلیدی میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) کاهش یافته است و چنانچه امروز قیمت بتواند پایین سطح ۱٫۵۵۳۷ تثبیت شود زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱٫۵۴۵۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

 پوند