تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۵۵٫۳۲ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

خوانندگانی که این گزارش را هر روز پیگیری می کنند به خاطر دارند که دیروز در محدوده نرخهای پایین ۵۹٫۰۰ و ۵۸٫۴۰ وارد پوزیشن فروش شدیم و قیمت هدف ۵۷٫۴۸ را لمس کرد. این الگوی که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید در فواصل روزهای ۶ مه تا ۱۹ مه ساخته شده است و با توجه به آنکه خط روند پایینی این الگو شکسته شده است، می توان نتیجه گرفت که این الگو سیگنال فروش صادر کرده است.

در نمودار پایین خط روندی به موازات خط روند بالایی مثلث رسم شده است که هدف قیمت را در محدوده ۵۵٫۳۲ نشان می دهد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۵۸ (پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه) به ۶۲٫۵۸ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده است.

به اعتقاد ما حرکت افزایشی قیمت از سطح ۵۷٫۰۹ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مه) صرفا در جهت یک پول بک و حرکت برگشتی به سوی مثلث است که ممکن است این حرکت اصلاحی امروز در حوالی سطح مقاومت ۵۸٫۶۰ پایان یابد.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن مقاومت اصلی ۵۹٫۸۱ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) باید در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد و قیمت را دوباره در شیب افزایشی قرار خواهد داد.

امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران آمار موجودی انبارهای نفت سازمان انرژی آمریکا اعلام می شود و انتظار میرود از رقم قبلی ۲٫۲- میلیون بشکه به ۱٫۳- میلیون بشکه تغییر یابد و هر چقدر این آمار بالاتر از پیش بینی باشد باعث کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۵۵٫۳۲ دلار/بشکه می شود که در نمودار پایین این هدف را مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۶۲٫۸۶ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۶۰٫۲۹ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

کاهش روز گذشته قیمت نشان دهنده تکمیل شدن موج افزایشی اخیر از سطح ۴۵٫۱۹ (پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه) است زیرا الگوی مثلثی شکل که بین روزهای ۶ مه و ۱۸ مه تشکیل شده الگوی نزولی را تایید کرده است.

در نمودار پایین خط روندی که به موازات خط روند پایینی از الگوی مثلث رسم شده اشاره به کاهش قیمت تا حوالی سطح ۶۱٫۷۰ دارد که این هدف بسیار پایین تر از سطح ۶۳٫۸۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۱۹ – پایین ترین سطح روز ۱۳ ژانویه – به ۶۹٫۶۳ – بالاترین سطح روز ۶ مه) دارد.

به بار ما قیمت نفت برنت دریای شمال به محض شکسته شدن سطح ۶۱٫۷۰ بیشتر در شیب نزولی تا سطح ۶۰٫۲۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار خواهد گرفت و این در حالی است که سطح مقاومت قیمت بر روی ۶۶٫۰۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود و تنها به شرط آنکه از بالا سطح مقاومت ۶۶٫۰۶ با قدرت شکسته شود باعث استمرار روند افزایشی می شود.

در هر صورت این حرکت کاهشی از روز گذشته به تدریج مستحکم تر و قوی تر شده است و از این رو، ورود به پوزیشن های فروش نفت برنت دریای شمال در نرخهای پایین ۶۳٫۹۰ (پایین ترین سطح روز گذشته) فرصت مناسبی برای کسب سود با تارگتهای ۶۲٫۸۶ و ۶۰٫۲۹ دلار/بشکه خواهد بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت