تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن در اطراف سطح حمایت ۶۲۲۹ دلار/تن در نوسان باشد یا مقداری به نزدیکی سطح ۶۳۰۰ برگردد تا اینکه دوباره با کاهش قیمت مواجه شود.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) شکل گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکال در نمودار پایین این موج به همراه موج قبلی که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) آغاز شده بود در یک کانال افزایشی در نوسان است و کاهش قیمت از سطح ۶۴۸۱ (بالاترین سطح روز ۲۶ ژانویه) پس از نزدیک شدن قیمت به سقف این کانال صورت گرفته است.

یادآوری می کنیم که نرخ ۶۴۵۴ همان سطحی است که قیمت بارها در روزهای گذشته برای عبور از آن تلاش کرده بود اما موفق نشد و به نرخهای پایین ۶۳۴۲ کاهش یافت که در نمودار پایین دیده می شود.

به باور ما قیمت جهانی مس در حوالی کف این کانال مورد حمایت قرار خواهد گرفت که کف این کانال در نزدیکی سطح ۶۰۹۰ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۷۶۹ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۱۷۹۷ تایید کرده است.

در واقع اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن های فروش به پایین سطح ۱۷۹۷ موجب سقوط قیمت در روز گذشته گردید و تا حدی نیز این سطح حمایت با قدرت شکسته شد. خبر خوب برای فروشندگان آنکه قیمت پس از شکست سطح ۱۷۹۷ به بالای آن صعود نکرد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود این سطح حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۷۶۹ (پایین ترین سطح روز ۲۳ آوریل) به ۱۹۷۷ (بالاترین سطح روز ۶ مه) تشکیل شده بود که در واقع آخرین مانع در برابر ریزش قیمت به سوی سطح ۱۷۶۹ تلقی می شد.

خط روند افزایشی قیمت از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) نیز به همین هدف ۱۷۶۹ اشاره دارد. سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۸۱۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود و اگر این سطح با قدرت شکسته شود موجب وارونه شدن روند نزولی خواهد شد.

بنابراین برای امروز اگر قیمت جهانی مس به همین صورت در پایین سطح ۱۷۹۷ تثبیت شود، می باید وارد پوزیشن فروش آلومینیم آلیاژی شد و هدف قیمت را سطح ۱۷۶۹ دلار/تن تعیین کرد که این هدف را در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

 آلومینیم