تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

اعلام آمارهای بازار مسکن آمریکا که روز گذشته منتشر شد، نشان می دهد روند بهبود رشد اقتصادی آمریکا ادامه دارد که همین خبر به تقویت شاخص ایندکس دلار آمریکا به بالاترین سطح ۳ هفته گذشته انجامیده است.

از سوی دیگر نگرانی ها از عدم حصول توافق در مذاکرات یونان و ناتوانی یونان در بازپرداخت بدهی خود در روز ۵ ژوئن منجر به کاهش قیمت یورو به کمترین سطوح ۳ هفته گذشته شده است و نزول دوباره قیمت یورو در مقابل دلار به پایین سطح ۱٫۱۰ بستگی زیادی به آمارهای اقتصادی آتی و انتشار صورتجلسه امشب بانک مرکزی آمریکا دارد.

در جفت ارز یورو – دلار آمریکا حرکت اصلاحی کنونی که در آستانه انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا تشکیل شده است، فرصت مناسبی برای فروش در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۱۱۵۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۱۱۶۷ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) است و بالاتر از این سطوح نیز سفارشات اصلی فروش یورو به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۱۱۷۵ ، ۱٫۱۱۸۰ و ۱٫۱۲۰۰ وجود دارند. شکسته شدن سطح ۱٫۱۰۵۰ هدف ۱٫۰۹۹۶ (سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) و در ادامه ۱٫۰۹۹۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۰۵۲۰ به ۱٫۰۱۴۶۸) را نمایان خواهد ساخت.

در جفت ارز یورو – ین ژاپن نیز برای کسانی که امروز درصدد یافتن فرصتی برای ورود به پوزیشن فروش هستند، نرخهای نزدیکی مقاومت ۱۳۴٫۷۵ ، ۱۳۵٫۰۰ ، ۱۳۵٫۲۰ ، ۱۳۵٫۲۵ ، ۱۳۵٫۳۵ و ۱۳۵٫۴۰ نقاط مناسبی دیده می شوند و می بایست حد تارگت در در نزدیکی سطوح حمایت ۱۳۳٫۸۰ ، ۱۳۳٫۶۰ و ۱۳۳٫۵۰ تعیین نمود.

در جفت ارز پوند – دلار آمریکا نیز امروز محدوده نزدیکی مقاومت ۱٫۵۵۹۰ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱٫۵۶۰۰ می تواند این فرصت مناسبی را برای فروشندگان با حد سود در نزدیکی سطوح حمایت ۱٫۵۴۶۰ ، ۱٫۵۴۵۰ و ۱٫۵۴۲۰ بوجود آورد.

به باور ما انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود، انتظار می رود در آن وضعیت چشم انداز اقتصادی ایالات متحده و خصوصاً آینده نرخ بهره بانک فدرال رزرو تا حدی نمایان شود.

برای امروز انتظار می رود، در صورتیکه لحن قوی در این گزارش دیده شود، ایندکس دلار آمریکا به حرکت صعودی خود تا سطوح ۹۶٫۳۴ و ۹۶٫۷۶ ادامه دهد و همانطور که در نمودار زیر مشخص است این طور به نظر می رسد حرکت اصلاحی قیمت که از سطح ۹۹٫۹۹ شروع شده بود در سطح حمایت ۹۳٫۱۶ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) به کف خود رسیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار