تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا از نشست ۲۹ آوریل دیشب منتشر شد و در آن هیچگونه چشم اندازی نسبت به افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه ژوئن مشخص نگردید و در مجموع اعضای بانک مرکزی آمریکا هر گونه افزایش نرخ بهره در ماه آینده را بعید دانستند و در واقع نسبت به آنچه پیش بینی می شد لحن صورتجلسه دیشب ضعیف یا در اصطلاح ملایم یا Dovish بود.

با توجه به خبر دیشب امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا زمانیکه بالای سطح حمایت ۱۲۰۱ قرار دارد، در صورتیکه بتواند از سطح رزیستنس و مقاومت اولیه ۱۲۱۳ عبور کند، سطح مقاومت ۱۲۲۰ را بشکند و تا حدود سطح ۱۲۳۲ افزایش یابد که این موضوع را عدم تکمیل موج افزایشی C نشان می دهد.

این موج همانطور که در نمودار زیر دیده می شود از سطح ۱۱۷۰٫۲۰ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) تشکیل شده است. اما باید توجه داشت اگر امروز از پایین سطح ۱۲۰۱ شکسته شود و حداقل ۲ ساعت پایین این سطح تثبیت گردد، دیگر در چنین شرایطی نخواهیم بود و سیگنال فروش صادر خواهد کرد.

از نظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت زیر می بینید این سومین موج از چرخه سه موجی است که این چرخه از امواج الیوت ویو از سطح ۱۱۴۲٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) شروع شده است و در پنج موج کوچک یعنی موجهای ۱ ، ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۵ شکل گرفته است.

از نظر بررسی و شمارش امواج الیوت ما هم اکنون در موج ۵ قرار داریم که در این موج قیمت اونس طلا در حال پیشروی به سوی سطح مقاومت ۱۲۲۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است و حتی در این موج احتمال رسیدن قیمت به سطح ۱۲۵۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) وجود دارد. لازم به ذکر است که موج نزولی ۴ در نزدیکی سطح حمایت ۱۲۰۱ به اتمام رسیده است و یادآوری می شود تنها در صورت شکسته شدن کامل سطح ۱۲۰۱ قیمت تا سطح ۱۱۸۲ سقوط خواهد کرد.

از این رو با توجه به اینکه صندوق جهانی اسپایدر دوباره اقدام به فروش کرده است و موجودی ذخایر طلای آن به ۷۱۵٫۲۶ تن کاهش یافته که پایین ترین سطح در ۴ ماهه گذشته است، در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۰۱ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) سیگنال فروش به سوی سطح ۱۱۸۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) صادر خواهد کرد، در غیر این صورت همانطور که در بالا اشاره شد و همچنین در نمودار زیر دیده می شود در موج ۵ چنانچه قیمت از سطح مقاومت اولیه ۱۲۱۳ عبور کند، احتمال شکست مقاومت ۱۲۲۰ وجود دارد.

امروز در تقویم اقتصادی بازار آمریکا، ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص فروش خانه های موجود منتشر خواهد شد که انتظار می رود از رقم قبلی ۵٫۱۹ میلیون واحد به ۵٫۲۳ میلیون واحد تغییر یابد و شاخص صنعتی فیلادلفیا از رقم قبلی ۷٫۵ به ۸٫۱ افزایش یابد و این خبر امروز می تواند محرّکی برای تعیین جهت حرکت اونس طلا باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا