تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن همچنان به هدف ۵۵٫۳۲ دلار/بشکه کاهش یابد که برای تایید آن لازم است حتما سطوح حمایت ۵۸٫۱۰ و ۵۷٫۹۰ (پایین ترین سطح ۱۹ مه) با قدرت شکسته شوند که این موضوع را بررسی الگوی مثلث و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

این در حالی است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹٫۸۱ می بایست در سناریوی نزولی به سطح ۵۵٫۳۲ تجدید نظر کرد زیرا از بالا شکست سطح مقاومت اصلی ۵۹٫۸۱ زمینه را برای از سرگیری روند افزایشی قیمت به سوی سطح ۶۲٫۵۸ در روزهای آتی فراهم می آورد.

این الگوی که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بین روز ۶ مه و ۱۹ مه ساخته شده است و اشاره به کاهش قیمت به سوی سطح ۵۵٫۳۲ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۴۳٫۵۸ – پایین ترین سطح روز ۲۹ ژانویه – به ۶۲٫۵۸ – بالاترین سطح روز ۶ مه) دارد.

دیروز الگوی مثلث سیگتال فروش را تایید کرده بود اما برگشت و پول بک قیمت به سوی خط روند پایینی از این الگو کمی از فشارهای نزولی نفت کاسته است و تنها زمانیکه قیمت مجدد به پایین سطوح ۵۸٫۱۰ و ۵۷٫۹۰ برسد می توان وارد پوزیشن فروش شد.

از آنجایی که موسسه گلدمن ساکس برای دومین بار چشم انداز و پیش بینی خود را از قیمت نفت دوباره کاهش داده است و پیش بینی کرده است که مجدد قیمت نفت به سوی نرخهای پایین سال ۲۰۱۵ کاهش می یابد، می توان انتظار داشت با رسیدن قیمت به نرخهای پایین سطوح ۵۸٫۱۰ و ۵۷٫۹۰ فرصتهای برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد شود.

همانطور که اشاره کردیم در صورت ناکامی قیمت نفت خام سبک آمریکا برای تثبیت در بالای سطح مقاومت ۵۹٫۸۱ نرخهای پایین سطوح ۵۸٫۱۰ و ۵۷٫۹۰ فرصتی برای فروشندگان خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله شوند و در حرکت صعودی تنها در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹٫۸۱ و تثبیت کندل ۲ ساعته بالای آن احتمال ادامه حرکت افزایشی به سوی سطح ۶۲٫۵۸ دلار/بشکه در روزهای آتی وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن انتظار داریم که قیمت آن مقداری به نزدیکی سطوح مقاومت ۶۵٫۴۷ و ۶۶٫۱۱ دلار/بشکه افزایش یابد و پس از آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود و به سوی سطح حمایت ۶۴٫۰۴ کاهش یابد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی قرار دارند و سطح حمایت نیز بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c دیده می شود که این موج سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۶۹٫۶۳ (بالاترین سطح روز ۶ مه) آغاز گردیده است.

به باور ما این موج نزولی می تواند قیمت را تا سطح ۶۲٫۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند و حرکت اصلاحی که در برخورد به سطح حمایت ۶۴٫۰۴ اتفاق افتاده به بالای سطح مقاومت ۶۴٫۸۳ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) رسیده است و انتظار داریم مقداری دیگر به نزدیکی سطوح ۶۵٫۴۷ و ۶۶٫۱۱ اصلاح کند تا دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

برای امروز کاهش قیمت برنت دریای شمال به سطح ۶۴٫۴۰ نشاندهنده تکمیل این موج اصلاحی است که می تواند دوباره موقعیت های جدید برای ورود به پوزیشن فروش با تارگتهای پایین ۶۴٫۰۴ و ۶۲٫۷۷ فراهم آورد.

از این رو برای امروز این سطح مقاومت ۶۶٫۱۱ اکنون به عنوان مقاومت مهم قیمت نفت برنت عمل می کند و انتظار می رود، در صورت بازگشت قیمت به نزدیکی این سطح فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش ایجاد شود و تا هنگامی که سطح مقاومت ۶۶٫۱۱ شکسته نشود، انتظار داریم حرکت کاهشی ادامه یابد و قیمت نفت برنت دریای شمال پس از عبور از سطح ۶۴٫۰۴ به سطح ۶۲٫۷۷ دلار/بشکه کاهش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت