تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه در نمودار پایین در اطراف سطح حمایت ۶۲۲۹ دلار/تن تثبیت شده است، مقداری به سوی سطح ۶۳۰۰ برگردد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار پایین دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c تشکیل شده است که سومین موج از چرخه سه موجی است که از سطح ۵۳۳۹٫۵۰ (پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه) شکل گرفته است.

در نمودار پایین از پایین ترین سطح روز ۲۶ ژانویه به این سو قیمت در داخل یک کانال افزایشی در نوسان بوده است و حالا در یک شیب کاهشی به سوی کف این کانال در حرکت است که کف این کانال در نزدیکی سطح ۶۰۹۰ قرار دارد.

این موج نزولی به شکل زیگزاگی شکل در نوسان است که از سه موج شکل گرفته است وبرای امروز چنانچه قیمت به ۶۱۸۶ برسد تاییدی در جهت شکست سطح ۶۲۲۹ صادر خواهد کرد که می تواند هدف نزولی ۶۰۹۰ را نمایان سازد.

براساس نمودار پایین اگر سطح حمایت ۶۰۸۹ نیز شکسته شد و حرکت نزولی به پایین کانال شکل گرفت، هدف بعدی قیمت بر روی ۵۸۶۴ تشکیل شده است.

بدین ترتیب، ترجیح می دهیم در سطوح پایین ۶۱۸۶ اقدام به ورود در پوزیشن فروش با هدف ۶۰۸۹ نماییم در غیر این صورت ممکن است قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن مقداری به سوی سطح ۶۳۰۰ دلار/تن برگشت کوتاهی داشته باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت نزولی فعلی خود در اطراف سطح حمایت ۱۷۶۹ دلار/تن خاتمه دهد و پس از آن به سوی سطح ۱۸۱۸ افزایش یابد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی پایین ترین سطح ۲۳ آوریل تشکیل شده است که توسط خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۷۴۵ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مارس) مورد حمایت قرار گرفته است.

از دیدگاه تکنیکال به باور ما این موج نزولی که از سطح ۱۹۱۰ (بالاترین سطح روز ۱۳ مه) ایجاد شده است نیاز به یک حرکت اصلاحی دارد و ادامه سیر نزولی آن کمی دوراز ذهن به نظر می رسد و این حرکت اصلاحی به احتمال زیاد باعث برگشت قیمت به سوی سطح ۱۸۱۸ خواهد شد که در بالا عرض کردم.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج افزایشی ۱۷۶۹ به ۱۹۷۷ هدف این حرکت اصلاحی قیمت آلومینیم آلیاژی را در سطح ۱۸۱۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) نشان می دهد که این سطح مماس با خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۹۷۷ دلار/تن (بالاترین سطح روز ۶ مه) می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم