تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در حال حاضر، مهمترین تمرکز بازارهای ارز به موضوع مذاکرات یونان و نتایجی است که منتشر خواهد شد. با این حال، چندان امیدوار نیستیم که خبرهای جدیدی از این نشست منتشر شود. انتشار صورتجلسه دیشب بانک مرکزی آمریکا نیز چندان برای بازارها خبرساز نبود و اکثریت اعضا متفق القول به عدم افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن رای دادند.

انتظار می رود اعضای منطقه یورو فشارهای خود بر یونان را برای اعمال اقدامات و سیاستهای ریاضتی بیشتر کنند و تا اهداف پیش بینی شده برای توافق در مذاکرات یونان با مقامات اروپایی و صندوق بین المللی پول حاصل نشود، یونان در روز ۵ ژوئن قادر به بازپرداخت بدهی خود به صندوق بین المللی پول نخواهد بود. تا کنون، هیچگونه طرح کمک مالی رسمی گزارش نشده است. بنابراین، معامله گران می بایست منتظر نتایج مذاکرات یونان بمانند.

از منظر تحلیل تکنیکال در زوج ارز یورو – دلار آمریکا اکنون برای امروز انتظار می رود پوزیشن های فروش جدید در محدوده نرخهای نزدیکی ۱٫۱۱۵۶ و ۱٫۱۱۷۱ (خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۱۰۰ روزه) تشکیل شوند و بسته شدن کندل امروز پایین خطوط میانگین این احتمال را تقویت خواهد کرد که حرکت نزولی به سوی سطوح ۱٫۱۰۶۰ و ۱٫۱۰۵۰ ادامه می یابد.

از این رو با توجه به سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا و اظهارات مقامات پولی اروپا در خصوص گسترش برنامه خرید اوراق قرضه در ۲ ماهه آینده، هنوز هم به نظر می رسد که بازار به شدت متمایل به فروش یورو است و در این مسیر، اهداف نزولی سطوح ۱٫۱۰۵۰ و پس از آن سطوح ۱٫۰۹۹۶ (سقف ابر اندیکاتور ایچیموکو) و ۱٫۰۹۹۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است که در میان مدت زمینه را برای کاهش بیشتر به سوی سطح ۱٫۰۸۵۰ و ۱٫۰۸۲۰ فراهم می آورد.

این در حالی است که اگر کندل روزانه بالای خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۱۰۰ روزه بسته شود موجب تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطوح ۱٫۱۲۵۴ ۱٫۱۲۶۵ (خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ ساعته) می گردد که در نمودار پایین مشخص است.

در سایر تحولات و در زوج ارز پوند – دلار آمریکا هر چند اخبار اقتصادی انگلیس در چند روز گذشته چندان جالب نبوده است و آمار تورم به پایین صفر درصد کاهش یافت اما امروز میزان شاخص خرده فروشی انگلیس در ماه آوریل با ثبت ۱٫۲% و در دوره سالانه با ثبت ۴٫۷% بسیار قوی تر از حد انتظار اعلام شدند که نشاندهنده بهبود اوضاع اقتصادی می باشد و در واکنش به این خبر ارزش پوند تقویت شد.

در حرکت صعودی پوند در مقابل دلار آمریکا پس از شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۵۵۸۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) سطح مقاومت بعدی قیمت بر روی سطح ۱٫۵۷۰۰ قرار دارد. کندل روزانه امروز بالا یا پایین سطح ۱٫۵۵۸۵ مهم است و با توجه به احتمال شکل گیری سناریوی صعودی، اگر روند صعودی پوند قادر به شکستن سطح ۱٫۵۷۰۰ شود، حرکت صعودی با شدت به سوی سطوح ۱٫۵۷۳۰ و ۱٫۵۸۱۵ (بالاترین سطح روز ۱۴ مه) دنبال خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جفت ارز یورو – دلار آمریکا

یورو